بازار

ویژگی‌های چاقوی زنجان

در این مقاله قصد داریم به صورت جامع شما را با نحوه تشخیص چاقوی اصل زنجان آشنا کنیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با تمامی روش های تشخیص دادن یک چاقوی اصل از چاقوی فیک و غیر اورجینال آشنا شوید.

لازم به ذکر است، ما در فروشگاه آریا استورز انواع چاقو زنجان را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به مشتریان و مخاطبین خود ارائه می نماییم. پیشنهاد میشود برای خرید انواع چاقو زنجان اصل و چاقو حیدری اورجینال با یکی از شماره تلفن های ما در بهترین فروشگاه چاقو در تهران تماس بگیرید تا کارشناسان و متخصصین ما اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند 02166433168 |  09010612151.

چاقو زنجان

چاقو زنجان یکی از صنایع دستی زنجان است ، که قدمت آن به حدود ۱۸ قرن پیش باز می گردد . و از شهرت جهانی برخوردار است . این صنعت در زنجان دارای رتبه نخست بوده و حدودا بین ۹ الی ۱۰ هزار نفر مشغول بکار می باشند.

کل دنیا زنجان را با هنر چاقوسازی می شناسند در حالی که زنجان فقط ۴ الی ۵ درصد مصرف کشور را تامین می کند . دلیل معروف بودن چاقوی زنجان ، آب دیدگی و استفاده از فولاد فنر و یا استیل همیشه تیز است . از طرفی دسته و تیغه از هم جدا نیست و این موضوع عمر چاقو را بیشتر می کند . هنرمندان زنجانی انواع مختلفی از چاقو همانند : چاقوی شکاری ، چاقوی گاوکش ، چاقوی جیبی ، چاقوی ضامن دار ، چاقو قصابی ، چاقو سلاخی ، چاقو صحرایی ، چاقو باغبانی ، تبر ، شمشیر ( جنبه تزئینی دارد ) ، قمه ( جنبه تزئینی دارد ) ، دشنه ( جنبه تزئینی دارد ) ، قداره ( جنبه تزئینی دارد ) و … را می سازند.

هر هنرمند برند مخصوص به خودش را دارد . یک نفر نامش را بر روی تیغه حک می کند ، آن یکی فرم چاقوسازی اش خاص است . همچنین چاقوهای تزئینی نیز که دسته آن از شاخ گوزن ( شاخ گوزن پس از رشد و بصورت خود به خود از سر حیوان می افتد و از آن بعنوان دسته استفاده می کنند که این عامل باعث حفظ جان گوزن می شود ) استخوان حیوانات ، صدف طبیعی و چوب جنگل ساخته می شود.

ویژگی‌های چاقوی زنجان

از ویژگی‌های مهم چاقوی زنجان می‌توان به شیک بودن آن اشاره کرد. این چاقوها با دسته‌هایی که کار تزئینی زیادی رو آن انجام گرفته است به فروش می‌رسد و به دلیل زحمت زیادی که سازندگان آن متحمل می‌شوند محبوبیت داشته و ارزش بالایی نیز دارند. این ابزارها با ظرافت بالایی ساخته می‌شوند و در برخی از آن‌ها طرح‌های مختلفی روی دسته کار می‌شود. این طرح‌ها ممکن است به صورت یکی از اشکال هندسی باشد یا متناسب با ذوق و هنر سازنده از طبیعت الهام گرفته شود.

یک دست بودن تیغ و دسته در کارهای زنجان اهمیت بالایی دارد به گونه‌ای که در خیلی از آن‌ها امکان تشخیص دسته و تیغه سخت است. این چاقوها اغلب از جنس استیل یا فولاد ضد زنگ ساخته می‌شوند و استحکام بالایی دارند. از ویژگی‌های دیگر چاقوی زنجان تیزی آن است. اگر چه امروزه با توجه به ساخته شدن تجهیزات صنعتی چاقو سازی، برندهای تجاری زیادی چاقوهای تیز و برنده ارائه می‌دهند ولی بسیاری چاقوی زنجان را ترجیح می‌دهند.

نکته دیگری که در این مورد می‌توان اشاره کرد فنون آبکاری فلزات در صنعت گران زنجانی است. این افراد با ظرافت خاصی که در انجام این کار به خرج می‌دهند، تلاش می‌کنند تمام قسمت‌های چاقو به صورت متناسب با کارکرد آن قسمت آبکاری شود. این روش باعث می‌شود با کارکرد زیاد چاقو یکسری از قسمت‌های آن ساییده نشوند و چاقو از هم پاشیده نشود.

جنس تیغه چاقو زنجان

بطور کلی می توان چاقوی زنجان را از نظر جنس تیغه به دو دسته تقسیم کرد : چاقو های استیل که در مقابل زنگ زدگی مقاومند و مصارف خانگی دارند . چاقو های فولادی که بدلیل مستحکم بودن فولاد دارای مقاومت بالایی هستند.

انواع چاقوی زنجان

 با توجه به گستردگی افرادی که اقدام به ساخت چاقوی زنجان می‌کنند، انواع مختلفی از این محصول نیز به وجود آمده اند. عامل مهم دیگری نیز که باعث به وجود آمدن این تنوع شده است کارکردهایی است که برای انواع این ابزار وجود دارد. بعضی از افرادی که اقدام به ساختن چاقو می‌کنند، به دلیل کیفیت بالای کارشان، تبدیل به یک برند شده‌اند که در ادامه به ویژگی‌های کار آن‌ها می‌پردازیم.

چاقوی زنجان موسوی از نام‌های آشنا در بازارهای ایران محسوب می‌شود. دسته این نوع از محصولات از استخوان گاو ساخته شده و به صورت طرح شاخ گوزن حکاکی و شکل داده می‌شود. روی دسته این چاقو پلاکی طلایی به شکل شمشیر قرار دارد و باز و بسته شدن تیغه به حالت ضامن دار است. چاقوی سلاخی حیدری با دسته چوب گیلاس ساخته می‌شود و برای ذبح حیوانات و سلاخی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. جنس تیغه چاقو از فولاد فنر ماشین ساخته شده و به دلیل آبدیدگی مناسب تیزی خوبی داشته و از استحکام بالایی برخوردار است. چاقوی آشپزخانه حیدری نیز از تولیدات دیگر این کارگاه چاقوسازی است. از محصولات دیگر زنجانی که برای کار قصابی ساخته شده است می‌توان به چاقو سلطانی قصابی زنجان نیز اشاره کرد.

چاقوی زنجان دنده‌ای نیز یکی از انواع محصولات تولید شده در این استان است. البته باید گفت زنجان خواستگاه این نوع چاقو نبوده ولی با توجه به تجربه بالای زنجانی‌ها در ساخت چاقو، صنعتگران این دیار توانستند با یادگیری اصول ساخت چاقوی دنده‌ای و ادغام آن با هنرهای خود محصولات خوبی را به بازار ارائه دهند. از اسم‌های نام آشنا در این زمینه می‌توان به چاقوی دنده‌ای تک تیغه و دو تیغه منفرد اشاره کرد.

چاقوی آشپزخانه و محصولات آشپزی زنجان

چاقوی-آشپزخانه-زنجان از جمله تولیدات صنعت چاقو سازی زنجان می توان به ست چاقوی آشپزخانه ،چاقوی راسته ای ، چاقوی سلاخی ،ساطور و قند شکن اشاره کرده که تماما بصورت دست ساز تولید می شود و همین امر سبب بالا رفتن کیفیت چاقوهای تولید زنجان می شود. در علاوه برا چاقوهای استیل زنجان چاقوهای فولادی و تتانیومی زنجان نیز برای آشپزخانه بسیار مناسب هستند.

ست چاقوی آشپزخانه عروس زنجان

 ست-چاقوی-عروس-زنجان یکی دیگر از محصولات پرفروش صنعت چاقوی زنجان ست سرویس چاقوی آشپزخانه عروس است که به برکت وجود صنعتگران زیادی که در صنعت چاقوسازی زنجان هستند تنوع زیادی دارد .البته ناگفته نماند در کنار تنوع نباید از قیمت مناسب این چاقو ها سخن نگوییم ،بیشتر این چاقو ها در سرویس ها 6 پارچه ،5 پارچه و 4 پارچه تولید و عرضه می شود.

پیشنهاد بررسی : چاقو سرامیکی دیجی کالا

چاقو میوه خوری زنجان

پر واضح است که کاربرد این چاقو برای صرف میوه ، پوست کندن و خرد کردن آن می باشد. مصرف این چاقو در مهمانی ها بوده وبرای جلوکیری از زنگ زدگی و خوردگی از استیل ضد زنگ ساخته می شود.

پیشنهاد بررسی : کارد میوه خوری استیل دیجی کالا

محصولات کمپینگ وچاقوهای سفری زنجان

ساخت چاقوهای طبیعت گردی در زنجان قدمت طولانی ندارد . با توجه به بالا رفتن سرسام آور قیمت دلار که امکان خرید چاقوهای خارجی را علنا برای بسیاری غیر ممکن کرد چاقو سازان زنجان با ورود به این عرضه روی به تولید این چاقوها کردند که از معروفترین تولید کنندگان این چاقو در زنجان می توان به عباس بیات ،استاد شاهی ،میلاد اشاره کرده که کیفیت چاقوهایشان دست کمی از نمونه ها خارجی ندارد .علاوه بر چاقو نباید از کنار تبرهای دست ساز زنجان بگذریم که الحق کیفیتی فوق العاده ای دارند.

پیشنهاد بررسی : بهترین چاقوی شکاری زنجان

چاقو چوپانی زنجان

چاقوی چوپانی زنجان در واقع یک چاقو با کاربردهای بسیار متنوع می باشد.این چاقو قابل استفاده در کمپ ، درآوردن دارو های گیاهی از زمین و حتی سلاخی حیوانات کوچک مانند مرغ و… می باشد. این نوع چاقو ، همان طور که از نام آن پیداست  به راحتی قابل حمل بوده و همچنین قابل استفاده چوپانان عزیز می باشد.

چاقوی جیبی زنجان

چاقوی-دنده-ای چاقوهای جیبی زنجان شامل چاقوهای دنده ای ،ضامن دار یا فشاری ،تاشو و چاقوهای جیبی سفارشی اشاره کرده که از جمله قدیمی ترین مدل ها چاقوست که در زنجان تولید می شود .البته به علت مشکلات و عدم امکان ارسال این چاقو ها با پست سبب شده که این چاقو های مثل چاقوهای آشپزخانه رشد نکنند و توان رقابتی خود را با چاقوهای خارجی از دست بدهند.

شاید برای شما جالب باشد:  اموزش کار با چاقو پروانه ای

شمشیر سامورایی زنجان

شمشیر-سامورایی شاید از تنوع محصولاتی که توسط چاقوسازان زنجانی تولید می شود تعجب کرده باشید .یکی از محصولات خاص که طرفداران زیادی دارد شمشیر سامورایی است شمشیر های سامورایی زنجان شاید در بحث کیفیت توان رقابت با شمشیر های ژاپنی را نداشته باشند ولی به علت قیمت خوب خیلی از خریداران را جذب خود می کند و اساسا شمشیر های سامورایی تولید زنجان جزو شمشیر های ارزان قیمت محسوب می شود.

کارد برگ زن زنجان

این چاقو دارای تیغه بلند است که معمولا” از جنس استیل ضدزنگ ساخته می شود.  این چاقو در تهیه کباب برگ ، استیک ، پاک کردن مرغ و ماهی و… استفاده می شود  استفاده این چاقو عمدتا در  آشپزخانه ها ، رستوران ها ، تالار ها ، هتل ها و … استفاده می شود.

چاقوی دسته زنجان

چاقوی-دسته-زنجان شاید شما هم دیده باشید که در چاقوهای دست ساز زنجان عموما در دسته چاقو از شاخ گوزن استفاده می شود و رایج است که به این چاقو ها چاقوی دسته زنجان یا گوزن دسته می گویند .استفاده از این متریال برای دسته بیشتر برای کارهای سفارشی انجام می شود پس هرکجا چاقویی دیدید که از شاخ گوزن استفاده کرده است بدانید که حتما این چاقو یک چاقوی با کیفیت است . چرا که این متریال بسیار گران قیمت است و چاقوسازها عموما از این متریال برای یک چاقوی بی کیفیت و معمولی استفاده نمی کنند.

تیزی و چاقوی پوست کنی زنجان

چاقو-سلاخی-و-تیزی چاقوهای سلاخی زنجان را دیگر همه سلاخ ها و قصاب ها در کشور استفاده می کنند . این چاقوهای ریز نقش عموما قیمت مناسبی دارند و به علت ابعاد کوچک عموما جزو چاقوهای ارزان قیمت محسوب می شوند.اسم دیگر این چاقوها تیزی است و ناخوداگاه ما را یاد دعوا و .. می اندازد ولی حفیقت این است که این چاقوها برای نزاع ساخته نشده اند بلکه مصرف صحیح این چاقو ها برای جدا کردن پوست شکار یا حیوان ذبح شده است و به همین علت هم کوچک ساخته می شود.

ساطور زنجان

ساطور-زنجان در زنجان ساطور های متنوعی تولید می شود ولی پس از پخش مستند آشپزی در طبیعت سفارشات چاقوی صربستانی یا همان ساطور صربستانی به شدت بالا رفته و بازار ساخت این ساطور ها حسابی داغ است .

تبر سفری دست ساز زنجانن

تبر-زنجان شاید گنجاندن تبر در این دسته بندی زیاد صحیح نباشد ولی اکثر کسانی که در ساخت تبر های طبعیت گردی مشغول هستند خود چاقو ساز هستند و در کنار این صنعت به ساختن تبر نیز روی اورده اند . نبرهای ساخت زنجان عموما از دسته چوبی و تیغه فولاد فنر تشکیل شده اند.

چاقو قلمتراش زنجان

 قلمتراش دیگر کمتر کسی است که بدنبال خرید چاقوی قلمتراش باشد و استاد توسلی زنجان و منفرد زنجانی را نشناسد .به گواه خوشنیسان چاقوهای قلمتراش زنجان به مراتب بهتر از چاقوهای راجرز انگلستان است و قیمت این چاقوها به مراتب پائین تر از آن چاقوهاست .اگر شما خوشنویس باشید و به این چاقو ها علاقمند باشید بسیار بعید است اسم اساتیدی چون توسلیان ،منفرد ،خلفی که همگی از تولیدکنندگان زنجان هستند را نشنیده باشید.

چاقوی پیوند زنی زنجان

چاقوی پیوند زنی یکی از چاقوهای تخصصی است که بیشتر باغبان ها برای قلم زنی درخت ها و نهال استفاده می کنند شکل تیغه این چاقو ها سبب شده است که کار پیوند نهال راحت تر صورت بگیرد البته تفاوت این چاقو فقط در ظاهر تیغه نیست بلکه در قسمت دسته نیز چاقو کمی عریض تر است تا تسلط بیشتری هنگام قطع زدن داشته باشید .برای پیوند زنی قیچی های مخصوصی هم تولید می شود ولی حرفه ای های این کار به خاطر دقت بیشتر از چاقو استفاده می کنند.

چاقو تیز کن زنجان

چاقو-تیز-کن در کنار ساخت چاقو باید ابزالات تیز کردن آن نیز فراهم باشد تا پس از مدتی استفاده از چاقو ،که تیغه آن کند شد بتوان دوباره از آن استفاده کرد تصور کنید یک چاقوی با کیف

چاقوی زنجان سفارشی

چاقوی-سفارشی چاقوهای سفارشی و کلکسیونی زنجان یکی از محصولات صادراتی بی نظیر است .این چاقو ها از بهترین متریال ها ساخته می شوند .قیمت این چاقو ها بالا بوده و بیشتر خریدارن این چاقو ها کلکسیون دارها هستند که به دنبال چاقوهای تک و سفارشی هستند.

قدیمی ترین چاقوی ساخت زنجان

قدیمی ترین چاقوی ساخت زنجان مربوط به 18 قرن قبل است.کاوشگران،در جریان کشف مردان نمکی در معدن چهرآباد زنجان و در کنار وسایل به جا مانده از آنان به سه قبضه چاقو برخوردند که نشان از قدمت این صنعت در شهر زنجان دارد.این چاقوها با دسته هایی که از استخوان ساخته شده اند اکنون در موزه مردان نمکی در شهر زنجان نگهداری می شوند.

تشخیص چاقوی اصل زنجان

همانطور که میدانید چاقو های زنجان به دلیل دارا بودن کیفیت بسیار بالای آن ها و همچنین تیزی تیغه های آن ها همواره توجه مخاطبین خود را جلب نموده است.

برای تشخیص دادن چاقو های اصل زنجان راه ها و روش های متعددی وجود دارد که در ادامه در رابطه با آن ها به صورت جامع تر صحبت خواهیم کرد.

نماد های روی چاقو

یکی از اصلی ترین روش های تشخیص دادن چاقو های زنجان، نماد های موجود بر روی بدنه تیغه های آن ها می باشد. بر روی تیغه های چاقو های زنجان معمولا نام سازنده چاقو قید شده است.

اگر چاقو زنجان را از یک فروشگاه فیزیکی خریداری کنید، بهتر است آن را از فروشگاه هایی خریداری کنید که فقط چاقو و کالاهای مربوط به چاقو می فروشند و در زمینه فروش و تولید انواع چاقو های زنجان تخصص دارند.

 فروشگاه هایی که همه چیز را می فروشند لزوماً اطلاعات زیادی در مورد چاقو ندارند و ممکن است در خرید عمده چاقو اشتباه کرده باشند و یک چاقوی تقلبی بخرند و به شما نیز بفروشند. اما اگر از فروشگاه مجازی یا اینترنتی خرید می کنید، می توانید به سادگی با بررسی اینترنت و همچنین نظرات و اعتبارات خریداران قبلی از اعتبار و مجوزهای فروشگاه اطمینان حاصل کنید.

ما در فروشگاه آریا استورز همواره انواع چاقو های اصل زنجان را با کیفیت بسیار بالا و به صورت اصل و اورجینال به مخاطبین و مشتریان خود ارائه می نماییم.

قیمت چاقو زنجان

یکی دیگر از روش های تشخیص چاقوی اصل زنجان، قیمت این محصول می باشد. معمولا چاقو های زنجان به دلیل دست ساز بودن آن ها و همچنین پروسه ساخت آن ها از قیمت بالاتری نسبت به چاقو های دیگر دارا می باشند.

همانطور که میدانید چاقوی زنجان یکی از صنایع دستی زنجان و ایران می باشد که از شهرت جهانی برخوردار است. هنرمندان چاقوساز روش‌های مختلفی برای متمایز کردن تولیدات‌شان دارند: بعضی نامشان را روی تیغه حک می‌کنند و برخی دیگر با نقش‌هایی خاص محصول‌شان را شناسه‌دار می‌کنند.

در ساخت چاقوی زنجان مواد مختلفی همچون سنگهای قیمتی، جواهرات، نخ، تکه‌هایی از پوسته‌های دریایی و شاخ و عاج استفاده می‌شود. بر اساس ظاهر و تعداد قطعات، می‌توان چاقوی زنجان را به دو گروه ساده و پیچیده تقسیم کرد.

چاقوهای ساده خود به دو دسته تقسیم می‌شوند: یکی چاقوهایی با دسته‌ای از شاخ بز یا گاو که یک تیغه منفرد دارند و توسط دو ناخن به دسته وصل می‌شوند و فنر هم ندارند.

کیفیت چاقو زنجان

 این شاید مفیدترین مورد در انتخاب محصول و در اصل، دشوارترین بخش تشخیص چاقو اصل زنجان باشد. یکی از رایج ترین علائم چاقو عدم قدرت، نامنظمی و بی کیفیت بودن آن است. بی نظمی چاقو را می توان در همه یا برخی موارد ساخته شده مانند اندازه و موقعیت آرم یا جنس دسته یا تیغه پیدا کرد.

کیفیت ساخت چاقو در دو قسمت قابل مشاهده است. اولی دسته چاقو و دیگری تیغه. دسته چاقو در زنجان از شاخ آهو، چوب یا پلاستیک فشرده ساخته شده است. در چاقوهای غیر اورجینال، پس از مدت کوتاهی استفاده، ممکن است دسته شل، باد شده یا کاملاً جدا شود.

چاقوهای چینی و کارخانه ای بیشتر ریخته گری و پلاستیکی هستند. تیغه های چاقو از فولاد ضد زنگ در چاقوهای آشپزخانه برای جلوگیری از زنگ زدگی در هنگام آب استفاده می شود، اما چاقوهای جیبی از استیل متفاوت و سخت ساخته شده اند.

بعضی از نکات بعد از مدت طولانی مصرف دقیق تر می شود مثلا تیغه چاقوهای اصل دیرتر کند می شود و بعد از کم شدن سرعت آن را می توان به راحتی و سریع با چاقو تیزکن ها تیز کرد.

صافی تیغه چاقو زنجان

همچنین به صافی تیغه چاقو نگاه کنید و در چاقوهای جیبی وقتی چاقو تا می شود باید دقیقاً در وسط شیار دسته قرار گیرد. برندهای معروف چاقو در دنیا از استانداردهای خاصی از نظر ابعاد و وزن استفاده می‌کنند، در حالی که چاقوهای تقلبی ممکن است در ابتدا ظاهر خوبی داشته باشند، اما بیشتر به دلیل اینکه با مواد یا روکش‌های ارزان ساخته می‌شوند، با کمی دقت می‌توان به سبکی و کیفیت پایین آن پی برد.

در بیشتر نقاط دنیا نام سازنده در انتهای تیغه و نزدیک دسته حک شده است. در زنجان سازندگان قدیمی و البته سازندگانی که چاقوهای خاص و کلکسیونی می سازند، نام خود را با مهر برجسته روی تیغه می گذارند و می توان آن را تورفتگی در تیغه دید، اما سازندگان جدید و امروزی روی تیغه حک و چاپ می کنند. بنابراین، اگر نامی روی تیغه حک نشده باشد، اصل نخواهد بود.

حتی محل نامناسب لوگو یا اندازه کوچک یا بزرگ بودن لوگو می تواند نشان دهنده تقلبی و غیر اصل بودن چاقو باشد. پس از دیدن نام سازنده بر روی تیغه حک شده، با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید از نام سازنده و نوع محصولات او مطمئن شوید.

نوع تیغه چاقو زنجان

معمولا تیغه چاقو های اصل زنجان نسبت به سایزر برند های موجود در بازار باریک تر و تیز تر می باشد. بیشتر تیغه‌های چاقوی زنجان از یک ورق فلزی بزرگ‌تر جدا شده‌اند، بنابراین لبه‌های ناهموار آن را بررسی کنید زیرا چاقوهای تقلبی معمولاً به تمیزی چاقوهای واقعی بریده نمی‌شوند.

در رابطه با چاقو های زنجان باید بگوییم، در صورتی که چاقوی خریداری شده شما کاملا نو باشد و هیچ ناهمواری بر سطح آن وجود نداشته باشد، چاقو قطعا تقلبی می باشد. چرا که به دلیل دست ساز بودن چاقو های زنجان همواره یک سری ناهمواری های ریزی را مشاهده خواهید نمود.

ما در فروشگاه آریا استورز همواره سعی داشته ایم با ارائه کیفیت فوق العاده بالا و همچنین چاقو های زنجان اصل و اورجینال رضایت مشتریان خود را جلب نماییم. یکی از ویژگی های اصلی فروشگاه آریا استورز گارانتی محصولات آن می باشد.

قدیمی ترین چاقوی به دست آمده در زنجان مربوط به مرد نمکی چهرآباد متعلق به هیجده قرن پیش می باشد، دسته این چاقو از از جنس شاخ بز و طول آن ۱۱ سانتیمتر و تیغه به طول ۵/۸ سانتیمتر  و یک غلاف چرمی به لباس مرد نمکی وصل بوده است. این چاقو را مي توان به عنوان اولين و قديمی ترين سند موثق به دست آمده در خصوص صنعت چاقوسازی زنجان نام برد.

تفاوت اصلی چاقوی زنجان با چاقوی خارجی

شاید در ظاهر و زیبایی در چاقو های بازار تفاوت زیادی بین چاقو های تولید زنجان با چاقو های خارجی نباشد بلکه شاید چاقو های خارجی زیباتر هم باشند. ولی اگر بخواهیم در مورد کیفیت حرف بزنیم مسئله کاملا فرق می کند حتی بی کیفیت ترین چاقو های زنجان از بسیاری از چاقو های خارجی و چینی با کیفیت تر هستند .چاقو های زنجان اکثرا تیغه های آهنگری شده دارند که همین مسئله طول عمر این چاقو ها را افزایش می دهد و عموما هم دست ساز هستند ولی در مورد چاقوهای خارجی که روزانه چند میلیون قبضه چاقو تولید می شود این مسئله نمی تواند اتفاق بیفتتد.

پیشنهاد بررسی :حتما برای درک بهتری این تفاوت مقاله قیمت چاقوی آشپزخانه ویکتورینوکس و چاقوی ویکتورینوکس دیجی کالا را مطالعه کنید.

بهترین برند های چاقو زنجان

در این بخش برای شما عزیزان چند نمونه از برند های محبوب و پر فروش عرضه کننده انواع چاقو های اصل زنجان را مورد بررسی قرار داده ایم.

چاقو حیدری

چاقو حیدری یکی از قدیمی ترین برند های تولید کننده انواع چاقو های زنجان می باشد که از سال 1348 به تولید و عرضه انواع چاقو های اصل زنجان نموده است. این برند بهترین متریال و با کیفیت ترین دسته چاقو ها را به مشتریان خود ارائه می نماید.

چاقو منفرد

برند منفرد معمولا سرویس های چاقو های آشپزخانه را با بهترین کیفیت و مقرون به صرفه ترین قیمت به مشتریان و مخاطبین خود ارائه می نماید. از جمله دیگر برند های محبوب انواع چاقو های زنجان عبارت اند از:

  • چاقو بهرامی
  • چاقو استاد مهدی
  • چاقو قربانلو
  • چاقو الماس

شما میتوانید انواع چاقو های زنجان را به صورت اصل و اورجینال از فروشگاه اریا استورز خریداری نمایید.

بهترین مارک چاقوی زنجان چیست؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید چاقوها را دسته بندی کنیم و بر اساس دسته بندی چاقوها بهترین برند ها را انتخاب کنیم.

بهترین مارک چاقوی آشپزخانه زنجان

رتبه اول بی شک به استاد حیدری تعلق دارد . استاد حیدری از چاقو سازان قدیمی زنجان است و چاقوی های آشپزخانه تولیدی او بی شک توان رقابت با محصولات صاداراتی را نیز دارد . یکی از دلایل محبوبیت چاقوهای استاد حیدری در کنار کیفیت ،قیمت مناسب محصولات حیدری است . پس از استاد حیدری باید به چاقو های غفارِی، بهرامی و چاقوهای مروارید اشاره کنیم .

بهترین مارک چاقوی جیبی زنجان

در قسمت چاقوی جیبی نیز به اساتیدی همچون منفرد ،توسلیان ،خلفی ،دادو،فرخی ،زنجان بابای ،خدایی ،عباس اشاره کرد که بیشتر این اساتید عموما کارهای سفارشی و کلکسیونی می سازند.

معرفی اساتید ساخت چاقو زنجان

از معروف ترین اساتید ساخت چاقو در زنجان می توان به استاد منفرد ُاستاد توسلیان / استاد حیدری / استاد خلفی / استاد رضایی و… اشاره کرده که طی سالها و دهه ها تجربیات ارزنده خود را در زمینه ساخت چاقو به نسل های جوان تر منتقل کرده اند و از توسعه دهندگان این صنعت در استان محسوب می شوند . اامیدوارم پس از مطالعه این محتوا اطلاعات کاملی در مورد چاقو زنجان کسب کرده باشید و بتوانید چاقو مورد نظر خودتان را خرید کنید.

قیمت چاقوی زنجان

 دست ساز بودن و کاربرد طرح‌های زیبا و سنتی از ویژگی‌های تاثیر گذار در قیمت چاقوی زنجان است. با گسترش تولید صنعتی چاقو برخی ریزه کاری‌های موجود در این لوازم نادیده گرفته شده و قیمت آن نیز کاهش یافته است. با بزرگتر شدن اندازه تیغه و به تناسب آن اندازه دسته مواد اولیه مصرفی نیز افزایش یافته و باعث بالا رفتن قیمت تمام شده محصول می‌شود. جنس چاقو نیز از مهمترین عوامل تاثیر گذار در قیمت است. امروزه با توجه به ویژگی‌های فولادهای ضد زنگ و دیگر فولادهای آلیاژی استفاده از آن در کارگاه‌های چاقوسازی زنجان رایج شده و مواردی که از این نوع فولاد ساخته می‌شوند نسبت به چاقوهایی که با آهن معمولی تولید می‌گردند قیمت بالاتری دارند.

چاقوهایی که با دسته‌های تجملاتی مانند شاخ گوزن ساخته می‌شوند قیمت بالاتری نیز دارند. دسته‌های پلاستیکی نیز در بازار موجود بوده و قیمت پایین‌تری را به خود اختصاص داده اند. دسته‌های نشکن و نسوز عمر بالایی داشته و با ارزش ریالی بالاتری در بازار عرضه می‌شوند. استادکاران زنجانی بعضا امکان ساخت چاقو بر اساس سفارش مشتری را نیز دارند و با توجه به طرح و نقشه‌ای که مشتری در اختیار آنان قرار می‌دهد اقدام به ساخت آن می‌کنند. در چنین مواقعی قیمت‌ها ممکن است خیلی بالاتر از قیمت‌های موجود در سطح بازار باشد. از این نظر باید گفت که گرانترین چاقوی زنجان موارد سفارشی خاص است که توسط استادکاران خیلی ماهر برای افراد پولدار ساخته می‌شود.

خرید چاقوی زنجان

در خرید چاقوی زنجان همیشه باید دقت کنید که در زنجان نیز تولید کنندگان زیادی وجود دارد ،مثل چاقوهای خارجی که نسبت به برند تولید کننده کیفیت محصول فرق می کنند در چاقوی زنجان نیز همین مسئله حاکم است . پس در خرید چاقوی زنجان دقت کنید که از کدام تولید کننده خرید می کنید . مسئله بعدی که باید در خرید چاقوی زنجان به آن دقت کنید این است که آیا محصول که می خرید محصول اصلی است یا نه ،چرا که اخیرا محصولات بدل در بازار به وفور یافت می شود. مسئله بعدی قیمت چاقوهای زنجان است به قول معروف هر چقدر پول بدی همون قدر آش میخوری پس از یک چاقوی ارزان قیمت توقع کیفیت خیلی بالا نداشته باشید . سعی کنید چاقوهای آهنگری شده بخرید این چاقو ها شاید زیاد زیبا نشوند ولی عمر مقید آنها خیلی بالاست به نحوی که تا ده ها سال می توانید از آنها استفاده کنید.

چند نکته مهم در مورد خرید چاقو زنجان

چاقوی زنجان هم مثل چاقوهای خارجی بد و خوب دارد و اینطور نیست که همه تولید کنندگان چاقوی با کیفیت تولید کنند پس هنگام خرید حتما به برند و کیفیت چاقو دقت کنید و سعی کنید از فروشندگان برای انتخاب چاقوی بهتر کمک بگیرید. اگر قصد خرید چاقوی ارزان دارید بهتر است چاقوی چینی بخرید چرا که چاقوهای دست ساز ارزان قیمت به مراتب کیفیت پائین تری نسبت به چاقوهای چینی دارند. سعی کنید تا حد امکان متریال و کیفیت ساخت چاقو دلیل انتخاب و خرید یک چاقو باشد تا ظاهر چاقو علی الخصوص در مورد چاقوهای دست ساز .

مرکز فروش چاقو زنجان

در صورتی که مسافر شهر زیبای زنجان بودید و قصد خرید چاقوی زنجان را داشتید می توانید به پاساژ مروارید واقع در میدان انقلاب زنجان مراجعه کنید . همچنین مراکز فروش متعددی در بازار روز واقع در خیابان فردوسی واقع شده است که می توانید از این مراکز نیز محصولات مورد نیاز خودتان را تهیه کنید.

خرید چاقو زنجان پرداخت درب منزل

برای خرید چاقو زنجان پرداخت درب منزل حتما با اریا استورز تماس بگیرید.

آیا همه چاقو های زنجان دست ساز می باشند؟

این سوالی است که شاید خیلی از خریداران از فروشندگان چاقو داشته باشند . در جواب این سوال باید بگویم که بیشتر چاقوهای تولیدی در زنجان در کارگاه های کوچک و معمولی ساخته می شوند ولی با توجه به گسترش این صنعت و به وجود آمدن تولیدی های چاقو به مرور شاهد حضور بیشتر چاقو های صنعتی در بازار چاقو هستیم ولی سهم بزرگ بازار چاقوزنجان را چاقو های دست ساز تشکیل می دهند.

نگهداری چاقو زنجان

نحوه نگهداری صحیح چاقو آشپزخانه و … : با لبه تیز چاقو روی استخوان و ابزار آلات سخت نکوبید ( برای این کار از ساطور فولاد فنر می توانید استفاده کنید ) چاقویی که جنس تیغه آن از فولاد است حتما پس از استفاده آنرا شسته و خشک نمایید سپس با کمی روغن تیغه آن را چرب کنید تا تیغه آن زنگ نزند . ( چاقوهایی که جنس آن از استیل است خاصیت ضد زنگ دارد و احتیاجی به چرب کردن تیغه نیست ) برای تیز کردن چاقو حتما از مصقل استاندارد و یا سنگ استاندارد استفاده کنید . ( برای تیز کردن تیغه چاقو با استفاده از مصقل یا سنگ در یک مقاله جداگانه بهمراه ویدئو بطور مفصل توضیح خواهیم داد )

تیز کردن چاقوی زنجان و برگشتن لبه چاقو

بیشترین سوالی که هنگام خرید چاقو از فروشنده ها می شود این است که آیا اگر با چاقو به استخوان بزنیم لبه آن بر می گرددد؟ در مورد چاقوهای زنجان عموما جواب بله است ولی یک نکته مهم اینجا نادیده گرفته می شود ،اینکه آیا این مسئله یک ایراد است یا نقطه قوت ! در چاقو های خارجی از آلیاژ های سخت برای چاقو استفاده می شود که پس از ضربه نیز عموما لبه آن بر نمی گردد ولی این چاقو ها پس از مدتی که کند شدن دیگر نمی توان آن ها را تیز کرد و عملا باید با چاقویتان خداحافظی کنید چرا که این سختی سبب می شود نتوانید با یک چاقو تیز از تیغه برای تیز شدن لابه برداری کنید.

زنگ زدن چاقو زنجان

یکی از سوالات متداول خریداران این است که آیا چاقوی زنجان زنگ می زند؟! یا اینکه قبلا تجربه خرید چاقوی زنجان داشته اند که زنگ زده و از این بابت دلخور هستند .ولی حقیقت این است که زنگ زدگی چاقو ربطی به محل تولید چاقو ندارد بلکه دلیل اصلی زنگ زدگی چاقو انتخاب اشتباه چاقو است . اگر چاقوی شما همیشه در محیط مرطوبی مثل آشپزخانه است نباید یک چاقوی فولادی کربن پر بخرید چرا که این آلیاژ در مقابل زنگ زدگی مقاومت چندانی ندارد .پس بهتر است که یک چاقوی استیل ،تتانیوم یا استلنس که ترکیبی از فولاد و استیل است را خریداری کنید.

منبع: تشخیص چاقوی اصل زنجان

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا