خودرو

نظرات در مورد کامیونت جک اراز

افرادی که قصد خرید کامیونت را دارند این سوال کامیونت چی بخرم؟ زیاد برایشان پیش می آید. اگر شما نیز از آن دسته از افراد هستید که به دنبال خرید کامیونت هستید و می خواهید در مورد پر فروش ترین و ارزان ترین کامیونت ها اطلاعاتی کسب کنید با مطالعه این مقاله می توانید بهترین مدل کامیونت را انتخاب و خریداری کنید. در وب سایت بیرام کبیر به نشانی www.beyram-kabir.ir که مقالات زیادی در مورد کامیونت ها و خودرو ها ارائه شده است می توانید با مراجعه به این وب سایت اطلاعاتی در مورد کامیونت ها و شرایط فروش آن ها کسب کنید. همچنین اگر سوالی برایتان پیش آمد میتوانید از کارشناسان ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

کامیونت چیست

کامیونت که از آن تحت عنوان مینی بار یا مینی خاور نیز یاد می کنند، در زبان انگلیسی با نام مینی تراک یا لایت تراک شناخته می شود. کامیونت ها که یکی از محبوب ترین خودروهای سنگین به شمار می آیند، سه متر طول داشته و می توان آن ها را حد واسط کامیون و وانت در نظر گرفت. نام این خودروها به خوبی گویای این ماجرا است!

لازم به ذکر است که کامیونت ها در مدل های متعدد و متنوعی در بازار موجود بوده و قابلیت حمل 3 تا 8 تن بار را دارا می باشند. اتاق این خودروهای سنگین که به صورت 4 یا 6 لاستیکی دو محوری طراحی شده اند، کمی کوچک است. توزیع نیروی پیشرانه این خودروها نیز عمدتا به صورت چهار چرخ محرک انجام می شود.

شاید این سوال ذهنتان را به خود درگیر کرده باشد که تفاوت کامیون و کامیونت چیست؟! اصلا تفاوتی دارند؟! بله که متفاوتند. ابعاد کامیون ها در مقایسه با کامیونت ها بزرگتر بوده و از همین رو قادر به جا به جایی بار بیشتری هستند. تعداد چرخ این خودروها بیشتر بوده و از نظر ظاهری نیز به سادگی قابل تشخیص اند.

شرکت های صاحب نام و معتبر بسیاری وجود دارند که در زمینه تولید کامیونت فعالیت می کنند. از جمله محبوب ترین این شرکت ها می توان به بادسان، ایسوزو، هیوندا، الوند، آمیکو، جک، بنز و کاویان اشاره نمود.

کاربری کامیونت

طبق قانون جدید کامیونت ها و کامیون ها باید بر اساس کاربری پلاک شوند یعنی کامیونتی که کمپرسی می‌خواهد شود در ابتدا یک پلاک سفید گذر موقت دریافت میکند و سپس بعد از مشخص شدن کاربری و نصب کاربری پلاک زرد بر اساس آن کاربری کامیون صادر می‌شود. کامیونت فورس و شیلر هم بدون کاربری یا با پلاک سفید قابل خریداری است هم با کاربری و همان پلاک زرد قابل سفارش از شرکت است که شرکت با کاربری ساخته شده تحویل مشتریان می‌دهد.

انواع کامیونت

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، کامیونت ها از قابلیت حمل 3 تا 8 تن بار برخوردار هستند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که امکان جا به جایی بارهای مختلفی همچون اثاثیه منزل، خودرو و… با استفاده از این ماشین ها میسر می باشد. بر همین اساس خودروهای مذکور را به انواع باری، تانکری، چادری، حمل خودرو و… تقسیم بندی می کنند.

لازم به ذکر است که کامیونت ها را با در نظر گرفتن مدلشان به دو دسته شهری و بین شهری تقسیم می کنند. نوع شهری همان طور که از نامش پیدا است، برای استفاده در داخل شهر و نوع بین شهری نیز برای استفاده در بیرون شهر کاربرد دارد. بهترین ها، محبوب ترین ها و پر فروش ترین کامیونت ها در بازار ایران را بشناسید!

  • کامیونت ایسوزو
  • کامیونت الوند
  • کامیونت فاو
  • کامیونت فوسو
  • کامیونت جک
  • کامیونت آمیکو
  • کامیونت کاویان
  • کامیونت هیوندای
  • کامیونت بادسان
  • کامیونت دند
  • کامیونت شیلر

کامیونت ایسوزو

 ایسوزو را می توان یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کامیونت های بازار ایران دانست. این خودرو ساخت کمپانی ژاپنی ایسوزو بوده و از کیفیت قابل توجهی برخوردار می باشد. شرکت ایسوزو که از زمان تاسیس خود تا به امروز موفقیت های بسیاری در زمینه تولید مینی بارهای سبک و سنگین کسب نموده، سهم زیادی از بازار رقابت در این عرصه را به خود اختصاص داده است.

کمپانی صاحب نام و قَدَر ایسوزو کامیونت های خود را در مدل های گوناگونی اعم از 5 تن، 6 تن و 8 تن طراحی و تولید نموده و روانه بازار مصرف می کند. مدل 6 تن ایسوزو پرفروش ترین مدل عرضه شده توسط این کمپانی است که در عین برخورداری از کیفیت بی نظیر، قیمتی مناسب دارد. اگر به فکر خرید یک کامیونت با کیفیت و دارای ظاهر مناسب هستید، حتما به محصولات ایسوزو فکر کنید.

کامیونت الوند

رتبه دوم محبوب ترین و پر فروش ترین کامیونت ها در بازار ایران به الوند با نام تجاری فوتون اختصاص دارد. این خودروها ساخت شرکت خودروسازی داخلی سایپا دیزل با بیش از 54 سال سابقه فعالیت هستند. سایپا دیزل مفتخر است که مدل های مختلفی از این خودرو را تولید و راهی بازار مصرف نماید. هریک از این مدل ها دارای کاربردی خاص بوده و از همین رو طرفدارانی خاص دارند!

کامیونت 6 تن و 8 تن الوند از جمله پر فروش ترین تولیدات شرکت خودرو سازی سایپا دیزل محسوب می شوند. برخورداری از آپشن های منحصر به فردی نظیر جی پی اس این دسته از خودروها را به اوج محبوبیت رسانده است. لازم به ذکر است که مدل 8 تن الوند فقط به صورت دارای کابین خواب به بازار عرضه می شوند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که این خودروها برای استفاده در مسافت های طولانی و بین شهری مناسب می باشند. این در حالی است که مدل 6 تن الوند بدین صورت نبوده و تولید آن ها در دو شکل دارای کابین خواب و فاقد کابین خواب صورت می پذیرد.

گفتنی است که همه مدل های کامیونت الوند از استاندارد آلایندگی یورو 4 بهره مند بوده و ویژگی های فنی تقریبا مشابهی دارند. البته مدل دارای کابین خواب و فاقد این کابین از نظر وزن و طول با یکدیگر متفاوت هستند.

کامیونت فاو

فاو که رقیب سرسخت ایسوزو محسوب می شود، یک کمپانی چینی تولید کننده ماشین های سنگین و نیمه سنگین است که با نام تجاری تایگر فعالیت می کند. فاو 6 تن که به احتمال زیاد نام آن را شنیده اید، جدیدترین و پر فروش ترین محصول این کمپانی است. آمار بالای خرید و فروش این خودرو در ایران حاکی از محبوبیت فراوان آن در میان ایرانیان است.

کامیونت فوسو

فوسو را به عنوان یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدکنندگان ژاپنی اتوبوس و کشنده در دنیا می شناسند. کامیونت های ساخت این شرکت از اصالتی اروپایی برخوردار بوده و رقیبی جدی برای محصولات ایسوزو محسوب می شوند. سالیان طولانی است که گروه بهمن پای این خودروها را به بازار ایران باز کرده است. به عقیده بسیاری از افراد فوسو می تواند جای ایسوزو را در ازای پرداخت هزینه های کمتر پر کند. اما حقیقت این است که ایسوزو به دلیل کیفیت باور نکردنی ساخت و موفقیت در جلب رضایت و اعتماد مشتریان یکه تازِ بی رقیبِ بازار ایران است.

مزایا و معایب کامیونت فورس

فورس  دارای موتور آمریکایی می‌باشد که اکثریت ماشین‌های سنگین در جهان از این نوع موتور در محصولات خود استفاده می‌کنند. توان موتور این خودرو 155 اسب بخار با حجم موتور 3760 سی‌سی ، این خودرو دارای استاندارد یورو 5 و  به صورت 4 سیلندر طراحی شده است. کابین فورس بسیار نرم و بی سر و صدا، همچنین کابین بزرگتر نسبت به کامیونت های هم تناژ خود دارد. سیستم ترمز جلو دیسکی و کاسه ای 90 عقب، دارای دیفرانسیل قدرتی، سرعت و شتابی بالاتری نسبت به بقیه کامیونت‌ها دارد.

سیستم ترمز ضد قفل و EBD برای ایجاد تعادل و پایداری طراحی شد که مانع سرخوردن ماشین در جاده‌های لغزنده می‌شود. مدل گیربکس WLY  شش دنده دستی در این مدل به کار رفته، کیلومتر هوشمند دارد. کابین این نوع ماشین عریض تر از الوند 6 تن است که با مزایا و مشخصات فنی ذکر شده جایگزین خوبی برای الوند می‌باشد. صندلی‌های جلو این خودرو به تخت خواب تبدیل می‌شوند که برای راحتی و استراحت رانندگان طراحی شده است.

گیربکس این خودرو نسبت به الوند و جک 6 تن از مرغوبیت پایینتری برخوردار است. لاستیک فابریک این خودرو سایز کوچکی نسبت به کامیونت های هم تناژ خود در بازار دارد، ریتارد این خودرو نسبت به ایسوزو ضعیف تر عمل می‌کند و همچنین آلیاژ شاسی ضعیف تر نسبت به کامیونت  جک و الوند دارد.

کامیونت جک

جک یکی دیگر از تولیدکنندگان چینی عرصه خودروسازی است که نه تنها در زمینه تولید خودروهای سنگین، بلکه در زمینه طراحی و ساخت خودروهای سواری و سبک نیز فعالیت می کند. کمپانی جک کامیونت های تولیدی خود را با تنوع تناژ مختلف راهی بازار مصرف می کند. اگر کامیونت جک 7 تن را از نزدیک دیده باشید، حتما متوجه طراحی لوکس، آراستگی و استحکام آن شده اید. طراحی موتور این دسته از خودروها را یکی از قدیمی ترین و سرشناس ترین برندهای آمریکایی بر عهده دارد. البته باید به این نکته توجه کرد که توان موتوری بالای این دسته از خودروها موجب شده است که در مقایسه با رقبای خود از سطح مصرف قابل توجهی برخوردار باشند. کامیونت جک 5 تن، 6 تن و 8 تن از دیگر تولیدات کمپانی بزرگ جک هستند که هر یک از ویژگی های خاصی برخوردار بوده و طرفداران خاص خود را دارند.

رقبا اصلی کامیونت جک

رقیب اصلی جک  کامیونت فورس شرکت بهمن  است ، که تقریبا هم قیمت با هم هستند. رقیب دیگر این خودرو باز هم کامیونت ایسوزو از شرکت بهمن دیزل است. خدمات گروه بهمن دیزل در کل نسبت به آرین دیزل بسیار بهتر و گسترده تر می‌باشد. با توجه به مزایای کامیونت جک که در متن فوق ذکر شده و مشخصات فنی آن را در جدول مشاهده میکنید افراد ترجیح می‌دهند این برند کامیونت را خریداری کنند.

کامیونت جک دارای معایب خیلی اندک شماری نسبت به بقیه برندهای موجود در کشور است. مدل 94 جک 6 تن کروز کنترل ندارد که یکی از معایب بارز این خودرو می‌باشد. یکی از آپشن‌های خودروهای سنگین داشتن سیستم ریتارد  است، که کاربرد اصلی این قطعه در ماشین  برای حفظ سرعت و کم کردن سرعت خودرو در مواقع اضطراری می‌باشد که کامیونت جک 6 تن نسبت به ایسوزو دارای ریتارد ضعیف تری است.

مزایا و معایب کامیونت جک

جک  به دلیل تجهیزات عالی که در ساخت آن به کار رفته سطح بالایی از ایمنی را برای رانندگان ایجاد می‌کند. در کلاس خوابدار طراحی شده، کابین این کامیونت نسبت به دیگر کامیونت های هم تناژ خود بزرگتر، همچنین اتاق این خودرو بسیار بی سر و صدا می‌باشد. دارای ظاهر شکیل، جوان پسند و بروزی است، گیربکس جک از نوع سرعتی و اختصاصی است با مدل JAC LC6T5408 می‌باشد. موتور جک   مدل CUMMINS آمریکایی با استاندارد یورو 5 با توان 154 اسب بخار است. این کامیونت دارای کروز کنترل است که به کمک رانندگان در مسیرهای طولانی می‌آید تا رانندگی ایمن‌تری را تجربه کنند. شاسی قوی نسبت به دیگر خودروهای هم تراز خود دارد.

کامیونت جک دارای معایب خیلی اندک شماری نسبت به بقیه برندهای موجود در کشور است. مدل 94 جک 6 تن کروز کنترل ندارد که یکی از معایب بارز این خودرو می‌باشد. یکی از آپشن‌های خودروهای سنگین داشتن سیستم ریتارد است، که کاربرد اصلی این قطعه در ماشین برای حفظ سرعت و کم کردن سرعت خودرو در مواقع اضطراری می‌باشد که کامیونت جک 6 تن نسبت به ایسوزو دارای ریتارد ضعیف تری است.

کامیونت جک دارای معایب خیلی اندک شماری نسبت به بقیه برندهای موجود در کشور است. مدل 94 جک 6 تن کروز کنترل ندارد که یکی از معایب بارز این خودرو می‌باشد. یکی از آپشن‌های خودروهای سنگین داشتن سیستم ریتارد  است، که کاربرد اصلی این قطعه در ماشین  برای حفظ سرعت و کم کردن سرعت خودرو در مواقع اضطراری می‌باشد که کامیونت جک 6 تن نسبت به ایسوزو دارای ریتارد ضعیف تری است.

تجهیزات کامیونت جک

هشدار کمربند ایمنی- قابلیت تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی -کابین دارای جای خواب صندلی- قابل تنظیم رادیو پخش (USB) کنترل رادیو پخش روی فرمان کولر- قابلیت برگردان اتاق با قفل کروز کنترل بخاری درجا توربو شارژر و اینتر کولر سیستم Adblue ساخت بوش کاتالیست اگزوز سیستم تهویه مطبوع شیشه بالابر برقی صندلی دو نفره شاگرد مه شکن عقب چراغ دی لایت جعبه ابزار کنار شاسی جک روغنی لاستیک زاپاس مثلث خطر بکسل بند فرمان قابل تنظیم در چهار جهت تنظیم ارتفاع چراغ های جلو کپسول آتش خاموش کن دید گسترده محیط هشدار دنده عقب تاخوگراف قفل مرکزی سقف یکپارچه روکش صندلی پارچه ای.

فروش اقساطی کامیونت جک

شرکت دیزلیران شرایط خرید اقساطی و لیزینگی  را با توجه به کمبود نقدینگی و نوسانات حاکم در بازار برای مشتریان خود فراهم کرده است، کافیست با کارشناسان خبره این مجموعه تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این شرکت بهره‌مند شوید تا خرید راحت و لذت بخشی را تجربه کنید.

کامیونت آمیکو

 کامیونت آمیکو یکی دیگر از پر فروش ترین های بازار ایران است. این خودروی سنگین دارای ده چرخ بوده و از شاسی نردبانی و دو لایه برخوردار است. آمیکو را می توان چیزی میان یک وانت و یک کامیون کوچک در نظر گرفت. استفاده از این خودرو در حمل تره بار و اثاثیه منزل رایج می باشد. قدرت موتور بالا به نسبت اسکلت ماشین، توانایی حمل چندین تن بار، استهلاک پایین و… دست به دست هم داده و آمیکو را به خودرویی محبوب تبدیل کرده اند.

کامیونت کاویان

کاویان یکی دیگر از کامیونت هایی است که مورد استقبال خریداران در بازار ایران قرار گرفته است. این خودرو  که ساخت شرکت موتور نیسان است، می تواند 6 تن بار را حمل کند. طراحی بی نظیر و آپشن های منحصر به فرد این خودرو بر محبوبیت آن افزوده اند. استفاده از این شاهکار شرکت موتور نیسان به عنوان ماشین آتش نشانی، خودروبر، جرثقیل و بالابر بسیار رواج دارد.

کامیونت هیوندای

هیوندای که اصالت آن به کره جنوبی بر می گردد، هم اکنون در ایران نیز طراحی و تولید می شود. وزن بار مجاز برای حمل توسط این کامیونت 6 تن و ظرفیت مخزن سوخت بسیار مدرن آن 100 لیتر است. گیربکس 5 سرعته، صفحه کلاچ تک صفحه ای با عملکرد هیدروپنوماتیک، سیستم ترمز ای بی اس و ای بی دی، قابلیت توربو شارژ و… از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهم این خودرو محسوب می شوند.

کامیونت بادسان

بادسان یکی دیگر از قابل اعتمادترین کامیونت های مورد علاقه ایرانیان است. تجهیزات فوق العاده این خودرو همچون سیستم ضد واژگونی، سیستم بالابر برقی، بوق دنده عقب و… موجب درخشش بیشتر کاویان در میان رقبا شده اند. این خودروها در دو نوع مسقف و رو باز و با هدف باربری طراحی و تولید شده و به بازار مصرف عرضه می شوند.

کامیونت دند

 دند یکی دیگر از کامیونت های ساخت ایران است که با برخورداری از امکانات و ویژگی های خاص و منحصر به فرد به محبوبیت قابل توجهی در میان خریداران رسیده است. شاسی و اکسل این خودرو بسیار شبیه به کامیونت های ایسوزو می باشد. خودروی مذکور 5/2 تنی بوده و از کاربری های فراوانی برخوردار می باشد.

کامیونت شیلر

کامیونت شیلر حدود دو سال است که توسط گروه بهمن در بخش سیبا موتور مونتاژ می‌شود. کامیونت شیلر فرزند ناتنی ایسوزو است و پس از اینکه کامیونت ایسوزو در ایران تحریم شد این کامیون به تولید رسید. کابین این کامیون دقیقا همان کابین سری ابتدایی کامیونت ایسوزو است که در سال ۱۳۸۸ اولین بار در ایران به تولید رسید. کامیونت شیلر هر چند دارای کابین قدیمی ایسوزو است که البته در چین تولید می‌شود(برخلاف اینکه ایسوزو ژاپنی است) ،اما کامیونت شیلر نیز مانند کامیونت فورس دارای موتور کمنز ۳.۷ لیتری و گیربکس شش سرعته دستی زد اف است.

فورس دارای موتور کمنز ۳.۷ لیتری و گیربکس شش سرعته دستی زد اف است. پس کامیونت شیلر از نظر موتور و گیربکس دقیقا مشابه موتور و گیربکس کامیونت فورس است ،البته با این تفاوت که موتور کامیونت فورس به روزرسانی انجام شده و کامیونت به اصطلاح تقویت شده و حدود ۴۰ نیوتون متر گشتاور بیشتری نسبت به کامیونت شیلر تولید می‌کند. موتور هر دو کامیونت استاندارد آلایندگی یورو چهار را دارا بوده و ادبلو مصرف می‌کند. کامیونت شیلر فقط در نسخه شش تن یعنی شیلر 6تن قابل خریداری است.

قیمت کامیونت شیلر حدود ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون کمتر از قیمت کامیونت فورس است. قیمت نقدی کامیونت شیلر ۱۱۴۰ است و شرایط اقساطی شیلر یا همان شیلر اقساطی با پرداخت اولیه ۶۴۰ میلیون تومان و الباقی پرددخت۲۴،۳۶ و ۴۸ ماهه قابل پرداخت است.

مقایسه کامیونت فورس با کامیون شیلر

موتور و گیربکس کامیونت فورس و شیلر دقیقا مشابه یکدیگر است. کامیونت فورس نسبت به شیلر کابین بهتری با کیفیت تر جا دار تر و امروزی تری را داراست. در طرف مقابل شیلر قیمت کمتری را دارد و حدود ۱۰۰ میلیون قیمتش کمتر است. صحفه کیلومتر کامیونت شیلر ساد و کاغذی و بسیار قدیمی است ،در بخش داخلی کابین جنس مواد استفاده شده بسیار بد است طوری که اگر ساعتی کامیونت در مقابل آفتاب باشد بوی بسیاری بدی داخل کابین می‌پیچد.

در مقابل فورس کابینی را داراست که جنس مواد بسیار بهتر و با کیفیت تر شده و صحفه کیلومتر نیز دیجیتالی شده است. فرمان داخل کابین کامیونت فورس دارای کلید های تنظیم کروز کنترل،تماس و ضبط است اما در کامیونت شیلر علاوه بر اینکه کروز کنترل را نداریم فرمان نیز ساده بوده و کلید خاصی روی آن نیست . رنگ کامیونت فورس سفید استخوانی و رنگ کامیونت شیلر سفید صدفی است. مخزن سوخت و ادبلو هر دو کامیونت یکسان است و طول شاسی و میزان فنر ها نیز در نسخه فورس شش تن و شیلر شش تن کاملا مشابه یکدیگر هستند.

مصرف سوخت کامیونت فورس به ازای هر صد کیلومتر حدود ۲ تا ۳ لیتر طبق بیان مصرف کنندگان بیشتر از میزان مصرف کامیونت شیلر است.(احتمالا این موضوع بدلیل تقویت موتور به جهت دریافت گشتاور بیشتر است) در نهایت انتخاب با شماست که کامیونت فورس با قیمت بالاتر کابین بهتر و موتور اندکی قوی تر را انتخاب کنید یا کامیونت شیلر که قیمت کمتری را دارد سریع تر توسط شرکت تحویل می‌شود و خدمات اندک بهتری را دارد انتخاب کنید.

کدام را بخریم؟

در این میان نظرات بسیاری وجود دارد که کدام یک از این مدل کامیونت ها ارزش خرید بهتری دارد و به سراغ کدام مدل باید رفت؛ کامیونت الوند که محوبیت بالایی دارد و معمولا با کامیونت های دیگر مقایسه می شود. البته که ما در ادامه به صورت دقیق تر به بررسی مدل های مختلف کامیونت ها می پردازیم. البته کامیونت های بسیار بهتری نیز در سطح جهان وجود دارد اما تمرکز آن در این مطلب به معرفی کامیونت های موجود در ایران می باشد.

اگر قصد خرید کامیونت 6 تن و 8 تن الوند را دارید، می توانید روی کمک ما حساب کنید. با شرایط عالی خرید اقساطی شما را شگفت زده خواهیم کرد. بهترین کامیونت بازار ایران را به صورت اقساطی از ما بخواهید!

فروش اقساطی کامیونت جک بدون پیش پرداخت 1401

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی فروش اقساطی کامیونت جک بدون پیش پرداخت 1401 روی بورس می باشد. افرادی که قصد خرید اقساطی کامیونت بدون پیش پرداخت را دارند مرکزی را ترجیح می دهند تا بتوانند با خیال راحت کامیون مورد نظر خود را خریداری کنند و هنگام پرداخت اقساطی دچار مشکل نشوند. فروش اقساطی کامیونت از مسائل بسیار مهم می باشد که باید هنگام خرید کامیونت به آن توجه ویژه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش اقساطی کامیونت جک مقاله فروش اقساطی کامیونت بدون پیش پرداخت 1401 وب سایت بیرام کبیر را پیشنهاد می کنیم از دست ندهید.

ما در سایت خبری بیرام کبیر اطلاعات لازم را در مورد خرید کامیون در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم و شما میتوانید برای خرید از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید و پاسخ سوالات خود را بیابید.

کامیونت چی بخرم

قبل از آن که تصمیم بگیرید کامیونت چی بخرم بهتر است تفاوت کامیون و کامیونت را بدانید تا هنگام تصمیم گیری برای خرید دچار سردرگمی نشوید. تفاوت کامیونت با کامیون در این است که کامیون ها از نظر ابعادی از کامیونت ها بزرگتر هستند و بار بیشتری را می توانند حمل کنند. کامیون ها اجازه ورود به شهر در روز را ندارند اما کامیونت ها به راحتی می توانند در روز وارد شهر شوند.

برای آن که بتوانید بهتر برای خرید کامیون و کامیونت تصمیم گیری کنید در ادامه شما را با شرایط ویژه فروش انواع کامیون آشنا کرده ایم.

انواع تولید کننده کامیونت در ایران

در ایران تولید و فروش انواع کامیونت رو به توسعه است و تولیدکننده های زیادی در این حوزه فعالیت میکنند. انواع تولید کننده کامیونت در ایران را میتوان در موارد زیر خلاصه نمود.

  • کامیونت جک
  • کامیونت الوند
  • کامیونت ایسوزو
  • کامیونت بنز
  • کامیونت هیوندای
  • کامیونت بادسان
  • کامیونت کاویان
  • کامیونت فاو
  • کامیونت فوسو
  • کامیونت دند

 

شرایط فروش اقساطی کامیونت جک

شرایط فروش اقساطی کامیونت جک دارای 70% تسهیلات بانکی می باشد همچنین از کمترین پیش پرداخت برخوردار می باشد. برای استفاده از این تسهیلات به معرفی ضامن معتبر نیازمند هستید. در رابطه با فروش اقساط کامیون جک باید بگوییم که دفترچه قسطی که بابت این اقساط تعلق می گیرد دفترچه بانک ملت می باشد. همچنین خودروی جک به صورت فوری از کارخانه تحویل داده می شود.

مدارک مورد نیاز جهت خرید اقساطی کامیونت

تمام مدارکی که در زیر به آن ها اشاره کردیم شامل متقاضی و ضامن می شوند.

  • کپی تمام صفحات شناسنامه و کپی کارت ملی
  • کپی سند یا اجاره نامه منزل
  • به همراه داشتن پرینت حساب
  • داشتن اصل فیش برق و یا آب محل سکونت
  • گواهی صحت امضا
  • اگر ضامن کاسب باشد داشتن کپی اجاره نامه و یا سند محل کسب و کپی جواز کسب
  • اگر ضامن کارمند باشد داشتن گواهی اشتغال به کار و فیش حقوقی

دقت داشته باشید که خرید خود را از نمایندگی های معتبر انجام دهید تا از کیفیت خرید کامیونت خود اطمینان داشته باشید و با مناسب ترین قیمت و بهترین شرایط کامیونت خود را خریداری کنید.

بهترین سایت فروش اقساطی کامیونت بدون پیش پرداخت

اگر بخواهیم به معرفی بهترین سایت فروش اقساطی کامیونت بدون پیش پرداخت بپردازیم بی شک وب سایت بیرام کبیر را معرفی می کنیم. شما میتوانید در وب سایت بیرام کبیر اطلاعات زیادی می توانید در مورد انواع کامیونت ها کسب کنید و نظرات کاربران را در این مورد مطالعه کنید. همچنین در این وب سایت در مورد فروش اقساطی کامیون فوتن، فروش اقساطی کامیون بنز و فروش اقساطی کامیون اسکانیا به طور جامع و کامل توضیح داده ایم.

یکی از مشکلاتی که ممکن است رانندگان با آن رو به رو شوند گاز نخوردن ماشین است. این مشکل زمانی که فرد می خواهد خود را سریعا به مقصد برساند اما با فشار دادن هر چه بیشتر پدال ماشین سرعت نمیگیرد می تواند آزار دهنده باشد. در وب سایت بیرام کبیر با مراجعه به مقاله علت گاز نخوردن ماشین در حرکت اولیه می توانید علت آن را بررسی کنید و خودروی خود را هر چه سریع تر تعمیر کنید.

بهترین کامیونت چینی در ایران

برند های متفاوتی این روز ها کامیونت ها را تولید می کنند و از ورود اولین کامیونت به ایران چندین سال می گذرد. کامیونت ها کاربرد های زیادی دارند به عنوان مثال از کامیونت ها می توان برای حمل و نقل وسایل خانگی مانند یخچال، میز و غیره استفاده کرد. همچنین برای حمل وسایل ساختمانی نیز از کامیونت ها استفاده می شود.

اگر بخواهیم بهترین کامیونت چینی در ایران را به شما معرفی کنیم باید بگوییم که کامیونت فاو یکی از بهترین کامیونت های ایران می باشد. این کامیون متعلق به چین است و شرکت فاو در زمینه تولید ماشین های سنگین و نیمه سنگین از رقیب های مهم و اصلی ایسوزو می باشد. کامیونت 6 تن فاو از پرفروش ترین و محبوب ترین کامیونت های این شرکت چینی در ایران می باشد. زیرا قدرت موتور این کامیونت 140 اسب بخار می باشد.

اگر در خودرو خود مانتیور دارید و به دنبال تنظیمات آن هستید مقاله کاربردی رمز تنظیمات کارخانه مانیتور اندروید خودرو اطلاعات جامعی در این حوزه در اختیار شما قرار میدهد.

پرفروش ترین کامیونت های بازار ایران

در این بخش قصد داریم کامیونت های پر فروش در بازار ایران را برای شما معرفی کنیم. کامیونت ایسوزو از پر فروش ترین کامیونت ها در بازار ایران می باشد.

  • کامیونت ایسوزو
  • کامیونت الوند

کامیونت ایسوزو

کامیونت ایسوزو یک شرکت ژاپنی است که توانسته است با طراحی و تولید کامیونت های سنگین و سبک و فروش آن ها در بازار به محبوبیت خاصی برسد.

در سال 1961 توسط این شرکت خودروی ایسوزو به جهان معرفی شد. دلیل اینکه کامیونت های ایسوزو جزء پرفروش ترین کامیونت های بازار ایران هستند این است که محصولات این شرکت از کیفیت بالایی برخوردارند. علاوه بر کیفیت بالا محصولاتی که ارائه می دهند قیمت مناسبی دارند و از نظر ظاهری نیز محبوب هستند. انواع مدل های ایسوزو شامل 5 تن، 6 تن و 8 تن می باشند که پر فروش ترین آن ها مدل 6 تن است.

کامیونت الوند

کامیونت الوند یکی دیگر از پر فروش ترین کامیونت ها در بازار ایران می باشند. کامیونت الوند توسط شرکت سایپا دیزل با سابقه 54 ساله ساخته شده است. کامیونت های الوند 6 تن پر فروش ترین این نوع کامیونت ها می باشند. امکاناتی مانند جی پی اس و دیگر امکانات دلیل محبوبیت این کامیونت ها شده است.

کامیونت های الوند 8 تن نیز در بازار ایران زیاد به فروش می رسند. از این کامیونت ها بیشتر برای مسافت های زیاد و طولانی استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه: علت روشن شدن چراغ ترمز دستی

خرید کامیونت های شهری و بین شهری و انواع بار آن ها

با توجه به این که کامیونت ها این قابلیت را دارند که بار هایی از 3 تن تا 8 تن را حمل نمایند بنابراین معمولا شما این امکان را دارید که انواع بار های مختلف را با کامیونت ها حمل نمایید، به طور مثال حمل اسباب منزل، کامیونت حمل خودرو، کامیونت اتاق باری، کامیونت تانکری، کامیونت چادری و….

اما در مورد مدل های مختلف کامیونت باید بگوییم که آن ها به دو دسته تقسیم می شوند، کامیونت هایی که در داخل شهر استفاده می شوند و کامیونت هایی که بیشترین کاربرد آن ها برای بیرون شهر است.

ارزان ترین کامیونت های ایران چه نام دارند؟

لیست زیر جز ارزان ترین کامیونت ها هستند.

  • کامیونت آمیکو

کامیونت آمیکو

در سال 1368 شرکتی صنعتی به نام آذر فعالیت خود را آغاز کرد و با توجه به پیشرفت هایی بسیاری که داشت موفق شد چندین گروه را به عنوان زیرمجموعه خود تاسیس کند که در این میان آمیکو یکی از آن ها می باشد. آمیکو گروهی می باشد که در زمینه خودروهای دیزلی فعالیت دارد. در حال حاضر نیز مدل های مختلفی از کامیونت ها توسط این شرکت تولید شده است که در میان آن ها کامیونت 6تن آمیکو بهترین محصول آن می باشد.

اگر بخواهیم به مشخصات فنی این کامیونت اشاره کنیم باید به موتور 110 اسب بخار، موتور 4 سیلندر، 2 چرخ جلو و 4 چرخ عقب و یک لاستیک زاپاس اشاره کرد. اگر به دنبال خرید یک کامیونت ارزان می باشید این برند می تواند برای شما گزینه مناسبی باشد و در حدی است که بتواند نیاز های شما را برآورده کند.

کامیونت دند

یکی از کامیپونت های پرفروش در سراسر جهان مربوط به مدل های ایسوزو می باشد، پس از فروش بالای این کامیونت طراحات داخلی تصمیم گرفتند که یک مدل شبیه سازی از این مدل تولید نمایند. زمانی که در ابتدا برند دند برای خودرو های سنگین و نیمه سنگین به بازار معرفی شده بود تنها مدلی که از آن در بازار عرضه شد 5.2 تنی بود؛ اما زمانی که سران این شرکت متوجه شدند محصول آن ها فروش بسیار زیادی داشته است تصمیم گرفتند تا کامیونت های 6 و 8 تنی را نیز روانه بازار کنند.

نام دند از کوهی در تبریز گرفته شده است که به صورت کامل بومی بودن این برند مشخص شود؛ اما در مورد مشخصات این کامیونت، دارای وزن دو تنی می باشد که کمی برای آن زیاد است و این موضوع سبب شده است که تنها بتواند بار های 3.5 تن را حمل نماید. بنابراین و با توجه به میزان حجم باری که می توانند حمل کنند، کاربرد آن ها در حمل زباله، یخچال، مسقف فلزی، مسقف چادری، جرثقیل و … می باشد و نمی توانید برای حمل باری های سنگین بر روی آن حساب کنید.

با توجه به این توضیحا طبیعی است که این مدل دسته ارزان ترین کامیونت ها قرار بگیرد.

کامیونت پریسکا

در سال های اخیر شاهد این بودیم که ایران خودرو دیزل برای تولید خاور پریسکا اقدامات لازم را انجام داده است و البته دارای فروش بسیار زیادی هم از این مدل بود. پریسکا 6 تن دارای قدرت موتور 140 اسب بخار است و در مورد پرسکا 8تن این عدد به 154 می رسد؛ که در میان کامیونت های ایرانی به گزینه ارزان و پرقدرتی تبدیل شده است.

تا اینجا به معرفی سه مدل از ارزان ترین کامیونت های ایران پرداختیم، البته در نظر داشته باشید که قیمت در بازار خودرو ثباتی ندارد و هر لحظه ممکن است بالا و پایین شود، بنابراین نمی توان گفت برای مدت زمان طولانی این سه مدل جزو ارزان ترین ها قرار دارد و حتی ممکن است قیمت یکی از آن ها به ناگهان افزایش زیادی داشته باشد.

نظرات در مورد کامیونت جک

ممکن است بخواهید قبل از اینکه اقدام به خرید کامیونت کنید نظرات کسانی که قبلا خریداری کرده اند را مطالعه کنید تا بتوانید بهترین کامیونت را برای خود انتخاب و خریداری کنید. با مراجعه به وب سایت بیرام کبیر به نشانی www.beyram-kabir.ir  علاوه بر این که می توانید در مورد انواع کامیونت ها و قیمت های آن ها اطلاعاتی کسب کنید می توانید نظرات کاربرانی که تجربه خرید کامیونت داشته اند را مطالعه کنید و سوالات خود را از آن ها بپرسید.

پیشنهاد مطالعه: شاسی کشی با دستگاه اتوماتیک شرق تهران

تفاوت کامیون با کامیونت در چیست؟

تفاوت این دو مدل در این است که کامیون ها دارای ابعاد بزرگتری از کامیونت ها هستند و این توانایی را دارند که بار بیشتری را حمل نمایند. در مورد قوانین بین راهی معمولا برای کامیون ها سخت گیری های بیشتری انجام می شود. به این صورت که شما با کامیونت به راحتی این امکان را دارید که به داخل شهر وارد شوید اما در مورد کامیون ها به این شکل نیست و اجازه ندارند که در طول روز وارد شهر شوند.

و در آخر اگر نمی توانید از نظر ظاهری آن ها را تشخیص دهید باید توجه داشته باشید که معمولا به ماشین های بزرگی که تعداد چرخ بالایی دارند کامیون گفته می شوند و مدل های بسیار کوچکتر کامیونت نام دارند.

پیشنهاد مطالعه: کار منبع وسط اگزوز

سوالات متداول

کامیونت الوند یا ایسوزو؟ کدام بهتر است؟

حال ممکن است بگویید که صرف نظر از قیمت، کامیونت الوند بخریم یا ایسوزو؟! جدول زیر یک جمع بندی کلی برای شما است. اگرچه خرید این دسته از خودروها کاملا سلیقه ای است، اما باید این موضوع را مد نظر قرار دهید که تحریم ها موجب نایابی برخی از قطعات خودروهای ساخت کمپانی ایسوزو شده اند. این امر حتی بر واردات خود این خودروها نیز تاثیر گذاشته و پای مشکلات کوچک و بزرگ بسیاری را به ماجرا باز کرده است. پس لطفا پیش از خرید خوب سبک و سنگین کرده و سپس تصمیم بگیرید.

منابع:

منبع: کامیونت چی بخرم؟

منبع: قیمت سانروف برقی

منبع: قیمت لاستیک بارز دولتی

منبع: رنگ خودرو

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا