بین المللکرکره برقی

انواع ریموت کرکره برقی(انواع ریموت در برقی)

درب های کرکره ای به دلیل اینکه از راه دور کنترل میشوند نیاز به یک ریموت دارند.انواع ریموت کرکره برقی وجود دارند که میتوانند وظیفه باز و بسته کردن درب را برای شما انجام دهند.

البته که ریموت های کرکره برقی هم مثل باقی جهیزات الکترونیکی خراب میشوند که در مقاله عوامل خرابی ریموت کرکره برقی بدان پرداخته ایم.

در این مقاله به انواع ریموت کرکره برقی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

انواع ریموت کرکره برقی

انواع ریموت کرکره برقی در سه مدل موجود هستند. مدل کد لرنینگ , مدل دیپ سوئیچ و بلوتوثی . این ریموت ها برای اینکه بتوانند به موتور فرمان باز و بسته شدن درب را بدهند؛ باید با آن ها ست و کددهی شوند. در ادامه به معرفی هر کدام از انواع ریموت ها میپردازیم.

ریموت دیپ سویِیچ

ریموت دیپ سوییچ

ریموت دیپ سوئیچی معمولاً به نوعی از دستگاه ریموت کنترل اشاره دارد که از دیپ سوئیچ‌ها به‌عنوان روشی برای پیکربندی و کنترل عملکردها یا تنظیمات مختلف استفاده می‌کند.

روش ست کردن ریموت دیپ سوییچ:

برای تنظیم ریموت دیپ سوئیچ با موتور ساید باید ابتدا درب ریموت را باز کنید.

بر روی برد ریموت 8 عدد کلید وجود دارد که باید این 8 عدد کلید را بچینید. سپس به هر صورتی  که آن ها را چیدید باید بر روی رسیور هم نیز همین چینش را انجام دهید. با انجام این کار ریموت به وسیله رسیور شناخته خواهد شد و با آن تنظیم میشود.

ریموت کد لرنینگ

یکی از رایج ترین مدل ریموت درب کرکره ای ریموت کد لرنینگ است.ریموت کد لرنینگ به آن دسته از ریموت هایی گفته می شود که برای مچ کردن با رسیور فقط باید از خود رسیور کمک بگیرید.

برای ست کردن آن با موتور کرکره ای باید کار زیر را انجام دهید:

باید درب رسیور را باز کرده و کلید شناسایی کنترل را پیدا کنید و دو ثانیه انگشت خود را بر روی آن نگه دارید. پس از رها کردن دکمه، صفحه LED داخل رسیور روشن میشود. بعد از روشن شدن صفحه LED، باید بلافاصله کلید اول ریموت را به مدت دو ثانیه فشار دهید. بعد از این مرحله LED تایید ریموت را با چند چشمک اعلام میکند.

ریموت بلوتوثی(ریموت کپی کد)

ریموت بلوتوثی نوعی ریموت است که قادر است فرکانس خروجی از هر ریموتی را(بجز مدلهای هاپینگ) شناسایی کرده و بر روی چیپست خود ذخیره نماید و پس از آن، فرکانس کپی شده را با هر بار فشردن ریموت انتشار دهد و مانند یک ریموت عادی لرنینگ عمل کند.

برد ریموت ها چند متر است؟

برد ریموت ها در انواع فابریک و غیر فابریک با یکدیگر فرق میکند . برد ریموت های کد لرنینگ , دیپ سوئویچ و بلوتوثی در نوع فابریک آن ها بسیار بیشتر از نوع غیر فابریک است. اما در حالت کلی اگر آنتن ریموت فابریک در فرمان مدار به خوبی نصب شود از 45 متر تا 50 متر برد دهی دارد و میتوان از این فاصله اقدام به باز و بسته کردن درب کرکره برقی کرد.

در صورت قطع برق ، چگونه می توان درب را باز و بسته کرد؟

اغلب کرکره های برقی دارای تجهیزات جانبی نیز هستند که یکی از آن ها باطری اضطراری یا UPS می باشد. با وجود این باطری می توان در مواقع قطعی برق نیز کرکره را باز و بسته کرد. یک راه دیگر نیز وجود دارد و آن هم استفاده از اهرم دستی و تنظیم کرکره برقی به وضعیت دلخواه است.

قیمت ریموت کرکره برقی چقدر است؟

پاسخ صحیحی به این سوال وجود ندارد و قیمت های مختلفی در بازار وجود دارد.از 60 هزار تومان گرفته تا بالا تر از یک میلیون تومان.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا