کرکره برقی

علت خاموش شدن ریموت کرکره برقی

علت خاموش شدن ریموت کرکره برقی یکی از علل مشکلاتی است که برای ریموت کرکره برقی رخ می دهد.ما در مقاله ای به بررسی انواع ریموت ها پرداخته ایم که در برای خواندن آن میتوانید به مقاله انواع ریموت کرکره برقی مراجعه کنید. ولی در این مقاله تمامی دلایل کار نکردن ریموت کرکره برقی و  همچنین روش های جلوگیری از خرابی ریموت را توضیح می دهیم و همچنین روش های تعمیر ریموت کرکره برقی را نیز خواهیم گفت. همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید:

علت خاموش شدن ریموت کرکره برقی

علت خاموش شدن ریموت کرکره برقی میتواند متفاوت باشد؛ که ما در این مقاله برآن شده ایم که مواردی از آن و همچنین روش جلوگیری از خرابی ریموت کرکره برقی رو عنوان کنیم. امیدواریم که بتوانیم در این راه به شما کمک کنیم.

جلوگیری از خراب شدن ریموت کرکره برقی

به غیر از ایرادهای فیزیکی مانند ضربه خوردن، افتادن و یا ریخته شدن آب بر روی ریموت کرکره برقی یا ریموت درب پارکینگ، تعویض دیر هنگام باتری ریموت اصلی ترین دلیل خرابی ریموت کرکره برقی است. بدون در نظر گرفتن این که باتری ریموت کنترل کار می کند و هنوز مشکلی ندارد، در فواصل حداکثر ۳ تا ۴ ماه باتری ریموت کرکره برقی را تعویض کنید. این عمل باعث می شود عملکرد کلیدها با حداقل فشار ممکن انجام شود. با این کار شما دلیل اصلی خرابی ریموت کرکره برقی خود را از بین برده‌اید.

تمام شدن باتری ریموت

اولین دلیل کار نکردن و یا خاموش شدن ریموت کرکره برقی،تمام شدن باتری ریموت است. ریموت ها با توجه به مدل خود دارای یک یا چند باتری هستند که طول عمرآن ها  مشخص است. در صورت ضعیف شدن یا تمام شدن باتری، عملکرد ریموت و درب کرکره برقی دچار اختلال می شود. در نتیجه، باید باتری جدید تهیه کنید تا دوباره ریموت فعال گردد.

چگونه باتری ریموت رو شارژ کنیم

چگونه باتری ریموت را شارژ کنیم یکی از سوالات مهمی است که برایمان پیش می آید که باید گفت که میتوان با استفاده از دستگاهی که از نگهدارنده و برچسب لحیم تشکیل شده است؛ باتری را روی آن قرار داده و آن را شارژ نمود. بر روی باتری های سکه ای برای شارژ اعدادی که نشان دهنده ضخامت، قطر و تکنولوژی ساخت باتری است درج شده است که باید متناسب با ویژگی های ریموت کنترل مورد نظرتان باشد.

ایراد در برد ریموت کنترل

از دیگر مواردی که می توان به عنوان علت خاموش شدن ریموت کرکره برقی معرفی کرد، ایراد در برد الکترونیکی ریموت کنترل است. برد یکی از اجزای ریموت است که از قطعات مختلفی تشکیل شده است. هرگونه عیب برای هرکدام از این قطعات می تواند عملکرد برد را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت خرابی برد ریموت کرکره برقی باید تعمیر آن را به دست متخصص بسپارید.

کثیف شدن برد ریموت

علت خاموش شدن ریموت کرکره برقی میتواند بدیل کثیف شدن برد ریموت هم باشد. بین دکمه های ریموت ها مخصوصا ریموت کرکره برقی منافذی وجود دارد که میتواند کثیفی ها و گرد و خاک هایی وارد آن شود. این گرد و خاک ها میتوانند در دراز مدت باعث بروز مشکلاتی در برد ریموت شود و حتی باعث خرابی و خاموش شدن ریموت کرکره برقی شود.

خراب شدن دکمه خاموش ریموت

احتمال دارد که علت خاموش نشدن ریموت کرکره برقی خراب دکمه آن باشد که میتوانید در صورت لزوم دکمه آن را تعویض کنید.

فشارو ضربه و آب خوردگی ریموت کرکره برقی

ریموت کرکره برقی

ریموت کرکره برقی قطعه ای کوچک و حساس است که مقاومت زیادی ندارد. مدل های مختلفی از ریموت کرکره برقی توسط تولید کنندگان طراحی شده و مقاومت و ساختار آن ها با یکدیگر متفاوت است؛ علت عمل نکردن ریموت کرکره برقی میتواند این مورد باشد. اما باز هم باید هنگام استفاده کردا از ریموت دقت و توجه زیادی کرد.

وارد آمدن فشار یا ضربه سنگین مانند افتادن بر روی زمین سفت می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ریموت شود. آب خوردگی و نفوذ رطوبت یا حتی نفوذ گرد و غبار در عملکرد ریموت تاثیر گذاشته و در نتیجه در با فشردن دکمه های آن، کرکره برقی حرکت نمی کند.

یخ زدگی ریموت

علت خاموش شدن ریموت کرکره برقی میتواند یخ زدگی آن باشد.شاید این مطلب در ذهن شما طنز به نظر بیاید ولی یکی از دلایل خراب شدن ریموت میتواند گذاشته شدن آن در یخچال یا فریزر توسط کودکان باشد.

قطع برق

قطع برق

در زمان کار نکردن ریموت، در اولین اقدام وضعیت برق را چک کنید. قطع برق می تواند کل سیستم درب اتوماتیک را از کار بیندازد. در این صورت با فشردن دکمه ریموت نیز تیغه های کرکره بالا یا پایین نمی روند. همچنین، ایراد در سیم ها و اتصالات برق نیز ممکن است دیگر علت کار نکردن ریموت کرکره برقی باشد. باید تمامی سیم ها و اتصالات را بررسی کرده و از درستی آنها مطمئن شوید.

خرابی فرستنده ریموت

ریموت کرکره برقی از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده است که فرستنده یکی از مهمترین آن ها محسوب می شود. زمانی که ما دکمه ریموت را جهت بالا یا پایین رفتن کرکره برقی فشار می دهیم، سیگنالی از طریق فرستنده به سنسورها منتقل می شود و پیام به سیستم مرکزی رسیده و فرمان باز یا بسته شدن تیغه های کرکره برقی صادر می گردد. اگر فرستنده دچار ایراد شود، انتقال سیگنال به درستی صورت نخواهد پذیرفت.

مورد استفاده قرار نگرفتن ریموت کرکره برقی

اگر ریموت کرکره برقی شما مدت زیادی است که مورد استفاده قرار نگرفته است؛ ممکن است به دلیل کار نکردن قطعات الکترونیکی داخل آن، خراب شده باشد.

خرابی چشمی یا فتوسل

چشمی یا فتوسل سنسوری در ریموت کرکره برقی است که وظیفه دریافت سیگنال های ریموت و انتقال آن ها به سیستم مرکزی را بر عهده دارد. اگر این سنسورها دچار خرابی شوند، نمی توانند به درستی پیام را دریافت یا ارسال کنند. در نتیجه کرکره برقی بالا یا پایین نمی رود.

تعمیر برد کرکره برقی

تعمیر برد کرکره برقی یکی از کارهای تخصصی است که باید توسط متخصص آن انجام شود.

کلام آخر

همانطور که در مقاله امروز ما مشاهده کردید، پروسه تعمیر ریموت کرکره برقی و خود کرکره برقی یک پروسه دشوار و پیچیده به حساب می آید و شامل موارد زیادی می شود مثل: خرابی باطری، خرابی برد ریموت کنترل، آب خوردگی و غیره. خیلی از مشکلات را نمیتوان بدون داشتن تخصص کافی انجام داد. در حال حاضر دوره های زیادی برای آموزش تعمیر ریموت کرکره برقی و تعمیر قطعات مختلف آن طراحی شده اند. افراد با شرکت در این دوره ها می توانند وارد یک بازار کار فوق العاده شوند.

آیا خودم میتوانم ریموت کرکره برقی را تعمیر کنم؟

خیر. برد ریموت ها بسیار ظریف هستند و ریموت ها باید توسط متخصصین باز و تعمیر شوند.

قیمت تعمیر ریموت کرکره برقی چقدر است؟

جواب این سوال بستگی به نوع خراب شدن ریموت شما دارد و نمیتوان قیمت مشخصی را برای آن تصور شد.

در صورت تمام شدن باتری ریموت کرکره برقی چه اقدامی باید انجام دهیم؟

باید باتری آن را در صورت خراب بودن تعویض کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

3 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا