آرایشی وبهداشتیآموزشی

لیفت ابرو چیست؟

جالبه بدانید که ابروها حدود 25 درصد در زیبایی صورت شما نقش دارد. افزایش سن، خشکی پوست و….سبب شل شدن پوست صورت شده وباعث تغییر حالت ابروها میشود. لیفت ابرو یک جراحی زیبایی پرطرفدار است که باعث از بین بردن چین وچروکی میشود که با افزایش سن در پیشانی ظاهر شده و همجنین سبب تنظیم واصلاح خط ابرو میشود. با انجام لیفت ابرو میتوانید به جوانسازی و شادابی صورت خود کمک کنید.

انواع روش های لیفت ابرو

1.لیفت ابرو با جراحی

لیفت ابرو و پیشانی با جراحی روشی دائمی بوده و این روش جراحی برای افرادی که دارای چین و چروک های فراوان و شدید هستند، بسیار مؤثر است.

لیفت با جراحی به روش های مختلفی انجام میشود که در زیر به آنها میپردازیم:

لیفت اندوسکوپی ابرو و پیشانی

جراح در این روش چندین برش کوچک در ناحیه رویش مو یا داخل موها ایجاد می‌کند. سپس یک لوله باریک و بلند از طریق یکی از برش‌ها به زیر پوست وارد می‌کند. در انتهای این لوله یک دوربین کوچک (آندوسکوپ) نصب شده است. دکتر به وسیله نور عضلات و بافت‌های زیرین را مشاهده می‌کند.

ابزار جراحی از طریق برش دیگری وارد شده و بافت پیشانی را بلند می‌کند. سپس از طریق بخیه یا پیچ‌های مخصوص در جای مناسب قرار می‌گیرند. در انتها برش‌ها با بخیه بسته می‌شوند.

لیفت ابرو و پیشانی کرنال

در این روش یک برش در داخل موها ایجاد می‌شود. این برش می‌تواند فقط در بالای سر باشد و یا از یک گوش تا گوش دیگر برش بخورد. جراح برای لیفتینگ پیشانی را در موقعیت جدید قرار می‌دهد. در این حالت مقداری از پوست سر با هم همپوشانی پیدا می‌کند. جراح این بخش را جدا کرده و دو طرف برش را بخیه می‌زند. این روش به طور معمول در افرادی که موی بلند، نازک یا احتمالا ریزش مو دارند، انجام نمی‌شود.

لیفت ابرو از خط رویش مو

جراح در این روش برشی بالای پیشانی دقیقا در خط رویش مو ایجاد می‌کند. در این حالت به جای پوست سر، قسمتی از پوست پیشانی برداشته می‌شود. به همین دلیل خط رویش مو عقب نمی‌رود. در افرادی که خط رویش مو عقب است، جراح لیفت ابرو و پیشانی از خط رویش مو را پیشنهاد می‌دهد. از معایب این روش می توان، به دیده شدن خط بخیه اشاره کرد. به خصوص در افرادی که زخم آن‌ها دیر بهبود پیدا می‌کند، ممکن است خط بخیه از بین نرود.

لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت

در روش لیفت ابرو و پیشانی با برش موقت برش‌ها نسبت به لیفت آندوسکوپیک بیشتر است. این روش معمولا همراه با جراحی پلک انجام می‌شود. از طریق برش‌ها جراح بافت پیشانی و ابرو را بلند کرده و جابجا می‌کند. سپس از طریق برشی که برای جراحی پلک ایجاد شده، پوست ناحیه بین ابروها برداشته می‌شود و خطوط اخم از بین می‌رود.

2.لیفت ابرو بدون جراحی

لیفت ایرو باتزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش غیر جراحی برای صاف کردن چین وچروک در پیشانی و دور چشم است. با تزریق بوتاکس، می توان چین و چروک دائمی که بر اثر انقباضات عضلانی مثل خطوط خنده، اخم و … ایجاد شده را رفع نمود. با تزریق بوتاکس در این عضلات می توان این عضلات، را شل کرده و خطوط و چروک های پیشانی و دور چشم را صاف نمود. اثرات بوتاکس موقتی است و معمولا حدود 4 ماه طول می کشد و دوباره باید آن را تکرار کرد.

لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ باعث سفت شدن و از بین رفتن چروک‌ها می‌شود و ظاهری جوان‌تر به شخص می‌دهد. لیفت با نخ روشی با حداقل عوارض است. برای لیفت از نخ پلی دیوکسانون قابل جذب (PDO) استفاده می‌شود. پزشک با استفاده از نخ پوست را در نواحی مشخصی به بالا می‌کشد. نخ PDO باعث افزایش کلاژن پوست، الاستین و اسید هیالورونیک می‌شود، که به ایجاد پوستی طبیعی‌تر و جوان‌تر کمک می‌کند.

لیفت ابرو با لیزر

یک روش کمتر شناخته شده برای لیفت ابرو استفاده از لیزر است. این روش برای اصلاح افتادگی ابرو و چین و چروک پیشانی بسیار موثر است و مانند روش تزریق ژل و بوتاکس، خطر واکنش بدن به مواد وارد شده در پوست وجود ندارد اما به دلیل ایجاد برش در محل مورد نظر ایجاد زخم و عفونت وجود دارد.

لیفت ابرو با تزریق ژل

در لیفت ابرو با تزریق ژل از پرکننده‌های پوستی استفاده می‌شود. موادی که زیر پوست تزریق می‌شوند، چین و چروک‌ها را پر می‌کنند. اسید هیالورونیک از اصلی‌ترین ژل‌ها در لیفت ابرو است. این ماده در بدن ما به صورت طبیعی وجود دارد. به همین دلیل تزریق آن کاملا ایمن و موثر است.

لیفت ابرو با اولتراپی (هایفوتراپی)

در این روش از انرژی به نام انرژی اولتراسوند استفاده می‌شود، که به کلاژن سازی و سفت شدن پوست کمک می‌کند. از هایفوتراپی برای لیفت گردن، فک، ابرو و حتی سینه استفاده می‌شود. این روش برخلاف روش‌هایی مثل تزریق ژل و بوتاکس طولانی‌تر بوده و ممکن است، بین یک تا دو ساعت طول بکشد.

مراقبت های پس ازلیفت ابرو

در روش‌های غیر جراحی شخص دوران نقاهتی نداشته و می‌تواند به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد. در روش لیفت با نخ بهتر است، تا ۴۸ ساعت از آرایش، لمس صورت و ورزش خودداری شود. در روش جراحی دوران نقاهت ۱ تا ۲ هفته بوده و باید به مدت ۲ هفته از انجام فعالیت‌های شدید بدنی خودداری کنید بعد از آن می توانید به فعالیت های معمولتان برگردید و فقط کمی کبودی به جا می ماند که بتدریج ازبین می رود.

چه کسانی نیاز به لیفت ابرو دارند ؟

  • افرادی که ابروهای افتاده دارند،
  • کسانی که خطوط عمیق در پیشانی دارند،
  • کسانی که خطوط عمیق بین دو ابرو دارند،
  • افراد جوان و میانسال نیز می توانند لیفت ابرو انجام دهند.

برای مطالعه:کرم ترمیم کننده بعد ازبلفاروپلاستی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا