علمی

مدرک فنی وحرفه ای

سازمان فنی حرفه ای کشور به عنوان یکی از مراکز معتبر ، دوره های آموزشی و آزمون های فنی حرفه ای را برای علاقه مندانی که میخواهند در حرفه تخصصی خود مدرک معتبر داشته باشند ، برگزار می کند. نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای از سازمان فنی حرفه ای ، به این صورت است که باید در دوره های آموزشی که در استان مورد تقاضایتان در حال برگزاری است ، شرکت نمایید و پس از اتمام دوره ها ، با حضور در آزمون پایان دوره و کسب نمره قبولی ، گواهنیامه فنی حرفه ای رشته و تخصص خود را دریافت کنید. همینطور مدرک فنی حرفه ای بین المللی در اکثر کشورهای جهان قابل ترجمه ودارای اعتبار زیادی میباشد.

آزمون های فنی حرفه ای در سه دسته کلی قرار دارند :

  • آزمون ادواری :این آزمون برای آن دسته از متقاضیانی برگزار می شود که دارای حرفه و مهارت خاصی هستند و می خواهند بدون شرکت در کلاسهای آموزشی و تنها از طریق شرکت در آزمون ، گواهینامه مربوط به حرفه و تخصص خود را دریافت نمایند. آزمون ادواری فنی و حرفه ای در 4 خوشه صنعت ، خدمات ، فرهنگ و هنر و کشاورزی دسته بندی می شود و بسیار متنوع هم هستند.
  • آزمون هماهنگ : آزمون هماهنگ مربوط به کارآموزان مراکز دولتی و آزاد خصوصی و همچنین کارآموزان واحد های روستایی و معرفی شدگان اتاق اصناف است.
  • آزمون تفاهم نامه صنایع دستی و صنعت ساختمان : این آزمون به منظور ارائه مدرک به کسانی برگزار می شود که از اداره میراث فرهنگی معرفی شده اند. همچنین شرکت کنندگان آزاد در حرفه های ساختمانی درجه 2 و 3 نیز می توانند مدرک این آزمون را دریافت نمایند.

مراحل و نحوه گرفتن مدرک فنی حرفه ای

ثبت نام تمام دوره های آموزشی سازمان فنی حرفه ای کشور در سایت www.portaltvto.com انجام می گیرد. علاقه مندان باید با ورود به این سایت ، از دوره های آموزشی که برگزار می شوند و همچنین مراکز معتبر و مورد تایید سازمان مطلع شوند و سپس با واریز هزینه ، ثبت نام خود را انجام دهند. لیست مراکز آموزشی معتبر در سایت مذکور موجود هستند و شما می توانید با توجه به استان محل سکونت خود ، حرفه مد نظرتان را در سایت جستجو کنید تا اسامی مراکزی که برای این حرفه دوره آموزشی برگزار می کنند ، نمایش داده شوند.تاریخ شروع و پایان دوره ، تعداد ساعات آموزشی ، نام آموزشگاه ، نام استاد مربی ، روزها و ساعت های برگزاری کلاس ها ، هزینه های مربوطه (ثبت نام در دوره آموزشی ، خدمات مشاوره ، ثبت نام در آزمون اول ، ثبت نام در آزمون مجدد ، صدور، تعویض و تمدید گواهینامه مهارت ، صدور تاییدیه گواهینامه مهارت و شهریه ) و … همگی از طریق سایتwww.portaltvto.com قابل مشاهده هستند.

سخن آخر

اگر این مقاله برای شما مفید بود برای دیدن مطالب علمی کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا