گاوصندوق

آیا فقط شهر های شرجی نیاز به دستگاه رطوبت گیر گاوصندوق دارند؟

رطوبت گیر از تجهیزات تهویه مطبوع است  که می تواند به عنوان قسمتی از یک هواساز و یا به عنوان یک دستگاه مجزا مورد استفاده قرار گیرد.

دستگاه رطوبت گیر جزء لوازم جانبی است که در زمان خرید گاوصندوق به شما ارائه می شود،که متناسب با جنس اقلامی که در گاوصندوق نگهداری میشود،نوع محصول و یا نوع آب و هوای محیط مشخص می شود که آیا گاوصندوق شما به آن نیاز دارد یا خیر.

کدام مدل های گاوصندوق نیاز به دستگاه رطوبت گیر دارد؟

استفاده از دستگاه رطوبت گیر برای همه ضروری نیست، گاوصندوق ها معمولا به اندازه کافی برای شرایط متعادل ایمن سازی شده اند اما جهت  اطمینان از اینکه  گاوصندوق شما نیاز به دستگاه رطوبت گیر دارد یا خیر باید چهار فاکتور را در نظر بگیرید.

  • محل سکونت
  • فرکانس استفاده از گاوصندوق
  • رطوبت هوا
  • استفاده از آن در مکان مرطوب

وجود دیواره ی رطوبت ساز در برخی گاو صندوق ها و میزان رطوبت موجود در این نوع گاو صندوق ها ممکن است به اقلام موجود در گاو صندوق خسارت وارد کند.

اقلام و دارایی های شما قرار است در گاوصندوق چه چیز هایی نگهداری کنید ؟ اگر شما وسایلی مثل  فلش، سی دی، فلاپی و کارت حافظه یا حتی اقلام فلزی را گاوصندوق خود نگهداری می کنید، باید بیشتر نسبت به داشتن رطوبت گیر حساس باشید.

مشکلات گاوصندوق در مکان مرطوب؟

هرگز گاوصندوق را در اتاق مرطوب قرار ندهید، رطوبت باعث بروز مشکلاتی در نصب گاوصندوق می شود، نصب گاوصندوق در محیط مرطوب نیاز به فراهم کردن شرایطی خاص دارد.

حتما گاوصندوقی با برند معتبر تهیه کنید که توانایی مقاومت بالا در برابر رطوبت را داشته باشد، از تهیه ی گاو صندوق قدیمی خودداری کنید، از نصب گاوصندوق در مجاورت دیوار مرطوب خودداری نمایید.

برای جلوگیری از ورود رطوبت به داخل گاوصندوق خانگی بهتر است آن را در جایی مانند کمد دیواری نصب کنید.

راه حل جلوگیری از تبله شدن گاوصندوق ؟

قرار گرفتن گاوصندوق در محیط مرطوب از علل اصلی تبله شدن گاوصندوق می باشد، لذا جهت جلوگیری از بروز این مشکل پیش از نصب به محل قرارگیری و عاری از رطوبت بودن آن توجه کنید.

اما گاهی به دلیل شرایط آب و هوایی منطقه ناچار به نصب گاوصندوق در محیط مرطوب هستیم در این شرایط تهیه ی گاوصندوق از یک برند معتبر و همچنین خرید دستگاه رطوبت گیر از بروز این مشکل جلوگیری می کند.

آیا فولاد گاوصندوق ضد زنگ نیست؟

با وجود استفاده از فولاد ضد زنگ در اکثر گاوصندوق ها اما همچنان گاوصندوق هایی نیز در بازار موجود است که که تمام متریال آن را فولاد  تشکیل نمی‌دهد.

آیا فقط شهر های شرجی نیاز به دستگاه رطوبت گیر گاوصندوق دارند؟

همانطور که گفته شد، در واقع استفاده از دستگاه رطوبت گیر گاوصندوق بیش تر از آن که بستگی به شرایط آب و هوایی منطقه ای داشته باشد که گاوصندوق را در آن قرار داده اید، به محتویات آن و نوع محصول بستگی دارد.

سخن پایانی

در نهایت امیدواریم که ارائه این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، شما می توانید در انتهای همین صفحه نظرات، و سئوالات خود را پیرامون این مطلب در بخش نظرات وارد نمایید تا ما بتوانیم در وب سایت پر طرفدار ویرگول در اسرع وقت به سئوالات شما پاسخ دهیم.

منبع :

virgool.io/@shojaeimah2019/دستگاه-رطوبت-گیر-چیست-e9qwn1zfzw6u

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اینها را هم ببینید
بسته
دکمه بازگشت به بالا