close
تبلیغات در اینترنت
مقالات

ADS [A1]
بـه نـام خــدا

برای ارتباط با مدیر سایت با ایمیل زیر در تماس باشید

Aqmare_Monire@Yahoo.Com


http://rozup.ir/view/1523978/aqmare-tel.jpg 


ADS

آخرين ارسال هاي تالارگفتمان
عنوان پاسخ بازديد توسط
سخنرانی استاد رائفی پور 17 اسفند 94 دانشگاه علامه طباطبائی 0537 admin
سخنرانی استاد رائفی پور-18 آبان 94-تهران 0498 admin
سخنرانی استاد رائفی پور دانشگاه علوم پزشکی تبریز 19 مهر 94 0389 admin
سخنرانی استاد رائفی پور مهر ماه 94 تهران 0723 admin
سخنرانی استاد رائفی پور 10 اردیبهشت 94 مشهد مقدس 0349 admin
سخنرانی استاد رائفی پور 10 آبان 1394 قائم شهر 0436 admin
سخنرانی استاد رائفی پور 22 اردیبهشت 1394 کرمانشاه 0407 admin
سخنرانی استاد رائفی پور 8 آبان 1394 دانشگاه علوم پزشکی بابل 0434 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور در مهدیه ساری 10 آبان 1394 0413 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور 2 مهر 1394 شهرستان نسا 0441 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور روز تاسوعا 0466 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور تهران یکشنبه 5 مهر ماه 1394 0482 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور 24 مهر1394 هیئت فاطمیون کرج 0508 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور9تیر1394 شهر قدس 0426 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور فاجعه منا-مشهد مقدس(۱۱و۱۲مهر۹۴) 0540 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور22شهریور 94 اردبیل 0434 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور 4مهر94 تهران 0435 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور 1394/06/19بیجار 0442 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور 1394/06/09بانک مسکن 0465 admin
دانلود سخنرانی استاد رائفی پور دانشگاه امام رضا (ع)مشهد9آذر1393 0474 admin
دسته : مقالات ,

متاسفانه دیده میشه بعضی افراد فکر میکنند که همین که امام حسین (ع) را دوست داشته باشند

و برای او عزاداری کنند دیگر نیازی به نماز خواندن نیست و یا اهمیت زیادی به نماز نمیدهند

و به راحتی مورد شفاعت امامان معصوم قرار می گیرند، از ترک محرمات و انجام واجبات سر باز می زنند

دو حدیث از امام رضا (ع) و امام جعفر صادق (ع)

امام رضا(ع) در بیان حقیقت محبت به این نکته اشاره می کند و کسانی که مدعی محبت هستند

ولی خلاف محبوب عمل می کنند، نادرست و غلط می داند و می فرماید:

لاتدعوا العمل الصالح و الاجتهاد فی العباده اتکالا علی حب آل محمد علیهم السلام و لا تدعو حب آل محمد

علیهم السلام لامرهم اتکالا علی العباده فانه لا یقبل احدهما دون الاخر؛

مبادا اعمال نیک را به اتکای دوستی آل محمد علیهم السلام رها کنید و مبادا دوستی آل محمد علیهم السلام

را به اتکای اعمال صالح از دست بدهید؛ زیرا هیچ کدام از این دو، به تنهایی پذیرفته نمی شود.

بحارالانوار، ج 78، ص 348

----------------------------------------------------

امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:

«انّ شفاعتنا لا تنال مستخفّابالصلاة»

«بدرستيكه شفاعت ما به كسي كه نماز را سبك بشمارد نمي رسد».

(سفينة البحار جلد /2 ص/19)

 


نویسنده : Admin
چهارشنبه 21 مرداد 1394
دسته : مقالات ,

طرح مباحث شریف مهدویت به صورت گسترده و فراگیر، از ضروری‌ترین بایسته‌های

مذهبی و فرهنگی جامعه ما و یا شاید مهم‌ترین آن‌ها است

بسم الله الرحمن الرحیم

طرح مباحث شریف مهدویت به صورت گسترده و فراگیر، از ضروری ترین بایسته های

مذهبی و فرهنگی جامعه ما و یا شاید مهم ترین آن ها است؛ چرا که پرداختن

به این مباحث وسیله و راهی است برای ایجاد شناخت نسبت به حضرت حجت (عج)؛ شناختی که:

1- علت خلقت انسان است: عن أبی عبدالله (ع) قال: خرج الحسین بن علی (ع) علی أصحابه فقال:

أیها الناس إن الله –عزوجل ذکره- ما خلق العباد إلّا لیعرفوه؛ فإذا عرفوه عبدوه؛ فإذاعبدوه استغنوا

بعبادته عن عباده ما سواه. فقال له رجل: یابن رسول الله بابی انت و امی فما معرفه الله؟ قال:

معرفه أهل کل زمان اما مهم الذی یجب علیهم طاعته. (بحارالانوار، جلد23 صفحه83؛به نقل از: علل الشرائع)

امام صادق (ع) فرمودند: حسین بن علی (ع) در جمع اصحابش فرمود: ای مردم، خداوند –عزّوجلّ-

بندگان را نیافرید مگر برای این که او را بشناسند؛ و هنگامی که او را شناختند عبادتش کنند؛

و وقتی او را عبادت کردند به برکت این عبادت، از عبادت غیر او بی نیاز شوند. مردی پرسید:

ای پسر رسول خدا، پدر و مادرم به فدایت، شناخت خدا چیست؟ حضرت فرمودند:

این است که اهل هر زمانی، امامی را که باید از او فرمان ببرند، بشناسند.

2- نشانه ایمان است: عن أبان بن تغلب قال: قلت لأبی عبدالله (ع): من عرف الأئمه و لم

یعرف الامام الذی فی زمانه أمؤمن هو؟ قال: لا. قلت: أمسلم هو؟ قال نعم. (بحارالانوار، جلد23 صفحه96؛ به نقل

از: کمال الدین و تمام النعمه) ابان بن تغلب می گوید: از امام صادق (ع) پرسیدم: اگر کسی

تمام امامان را بشناسد ولی امام زمانش را نشناسد، آیا مؤمن است؟ حضرت فرمودند:

خیر. دوباره پرسیدم: آیا مسلمان هست؟ حضرت فرمودند: بله

3- شرط قبولی اعمال است: عن معاویه بن عمار عن ابی عبدالله (ع) فی قول الله –عزوجل-

«ولله الأسماء الحسنی فادعوه بها» قال: نحن والله الاسماء الحسنی التی لا یقبل الله من العباد

عملاً إلّا بمعرفتنا. (اصول کافی، کتاب التوحید، باب النوادر، حدیث4) معاویه بن عمار از امام صادق (ع)

در مورد آیه: «و برای خدا، نام های نیک است؛ خدا را به آن نام ها بخوانید» (اعراف180) سؤال کرد،

حضرت فرمودند: به خدا قسم ما نام های نیکوی پروردگاریم که هیچ عملی را خداوند

از بندگانش قبول نمی کند مگر آن که ما را بشناسد.

4- راه نجات از مرگ جاهلیت است: قال ابو عبدالله (ع): قال رسول الله (ص): من مات

و هولا یعرف امامه مات میته جاهلیه. (بحارالانوار، جلد23 صفحه76؛ به نقل از: محاسن برقی)

امام صادق (ع) فرمودند: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: هرکه بمیرد و

امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.

5- مردم هیچ عذری برای ترک آن ندارند: عن الفضیل قال: سمعت أبا جعفر (ع) یقول: من مات

و لیس له امام فموته میته جاهلیه ولا یعذر الناس حتی یعرفوا إمامهم. (بحارالانوار، جلد23 صفحه77؛

به نقل از: محاسن برقی) فضیل می گوید: از امام باقر (ع) شنیدم که می فرمود: هرکس بمیرد

ادامه مطلب . . .


نویسنده : Admin
سه شنبه 12 خرداد 1394
دسته : مقالات ,

در این نوشتار قصد داریم تا به بررسی اقتصاد و مدیریت اقتصادی

در امر انتظار و سبک زندگی بپردازیم.

بسم الله الرحمن الرحیم

داشتن نگاه اقتصادی در اسلام بسیار مهم است. فراوانی آیات و روایاتی

که در این باره وارد شده، نشان دهنده‌ اهمیت این مساله است و برداشت‌های

صوفی‌مآبانه و درویش‌مآبانه از مقوله‌ی اقتصاد در دین مورد تایید نیست. در هیچ‌کدام

از احکام و توصیه‌های دینی ما، به اینکه به دنبال رفاه نباشیم اشاره‌ای نشده است

بلکه بر عکس توصیه شده برای رفاه حال خانواده تلاش کنیم. حکومت وعده داده

شده‌ی خداوند هم حکومت سرشار از نعمت‌ها و رفاه مطلق است. سیره اقتصادی

امیرالمومنین و سبک زندگی ایشان هم موید همین مطلب است. مباحث مالی

از همان ابتدا با ولایت امیرالمومنین گره خورده است و قابل تفکیک نیست.

خداوند متعال در آیه‌ای که درباره‌ ولایت امیرالمومنین(ع) است، می‌فرماید:

« إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُواْ الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلاَةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ» (1)

و بع این ترتیب، مساله‌ ولایت ایشان را در کنار مساله زکات که مساله‌ای

اقتصادی است بیان می‌کند. این که دشمنان ایشان فدک را از وی می‌گیرند، تحریم

اقتصادی بوده است. اما ایشان چه کردند؟ آیا در آن بیست و پنج سال دست روی

دست گذاشتند؟ سبک زندگی جهادی ایشان ادامه پیدا کرد، با دست مبارک خود

چاه حفر می‌کردند، چاه‌هایی که هنوز بعد از گذشت 1400 سال آب دارند، و بلافاصله

آن‌ها را وقف می‌نمود. ایشان به تنهایی بیشترین نقش را در تولید داشتند. منظور از

مدیریت اقتصادی ایشان و تلاش وسیع‌شان برای تولید، دنیا طلبی و رفاه زدگی نبود.

همانطور که ریاضت اقتصادی نامطلوب است، رفاه زدگی، غلبه‌ طمع و دنیا طلبی به صورتی

که تمام هم و غم انسان رسیدن به آن باشد هم مطلوب نیست. دنیا ابزار است. باید از آن

خوب و صحیح استفاده کرد، نباید در آن اسیر شد. امام المتقین خطاب به دنیا می‌گویند:

«دنیا تو از استخوان خوک در دست آدم جذامی برای من پست تری.» اما دلیل اهمیت

اقتصاد، در دین اسلام چیست؟ مبحث اقتصاد یکی از دو جایی است که شیطان

با ما در آن مشارکت می‌کند.«و شارکهم فی الاموال و الاولاد»(2) چرا در اموال؟

امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به لشگریان دشمن می‌فرمایند: «شما مقابل من

ایستادید چون شکم‌هایتان از حرام پر شده است.» کسی که لقمه‌ حرام وارد زندگی‌اش

شود دیگر نمی‌تواند منتظر امام زمانش باشد، مقابل امام زمانش می‌ایستد. داستان

قارون که در قرآن آمده است، نکته‌ مهمی در این باره دارد. قارون از نزدیکان حضرت موسی

بود و ایشان را قبول داشت. « إِنَّ قارُونَ كانَ مِنْ قَوْمِ مُوسى»(3) به خاطر این نزدیکی،

از اتفاقاتی که قرار بود بیفتد، عذاب‌های الهی، خبر داشت و می‌دانست که قرار است

ملخ گندم مردم را از بین ببرد، هرچه سرمایه داشت گندم خرید و انبار کرد؛ چون به

ادامه مطلب . . .


نویسنده : Admin
سه شنبه 12 خرداد 1394
دسته : مقالات ,

اگرچه سخن گفتن از شخصیت جامع و بی نظیر ودیعه رسول اعظم(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) آن گاه که خداوند هستی او را توصیف و ایشان را خیر کثیر معرفی نموده است بسیار سخت و صعب است اما برای اظهار محبت و ابراز مودت و عشق به آستان آسمانی اش، شاعران و نویسندگان فارسی زبان آثار ارزش مند خویش را با نام و یاد و ذکر مناقب و سجایای حضرت فاطمه زهرا مزین نموده و شاهکارهایی آفریده اند که علاوه بر جنبه های معنوی، دینی و اعتقادی از نظر ادبی نیز حایر اهمیت و جایگاهی به سزا هستند.

 

وجود مقدس آن بانوی پرهیزگار مجموعه ای از عالی ترین صفات و ارزش هایی است که کمتر در وجود یک انسان اجتماع می کند. آن بانو آیینه تمام نمای فداکاری، ادب، عصمت، ساده زیستی، نوع دوستی، دین داری، عفت، گذشت، صبر، استقامت، جهاد، صداقت و دفاع از حریف ولایت و ده ها سجایای ممتاز انسانی است.

 

محبوب ترین بانوان جهان در نگاه سخن سرایان، خاتون آب و آیینه، بانوی عاطفه و ایثار و یگانه یک دانه دردانه ای است که در عظمت ولادت خجسته اش سوره گران قدر کوثر نازل شد و به پیامبر رحمت و قلب محزون او حرارتی مضاعف بخشید و به او نوید آینده ای بزرگ را بخشید.

 

هیچ کس نمی تواند فاطمه را بستاید و هیچ کس هم نمی تواند فاطمه را نستاید و به راستی قلم و تقریر ما خاکیان چگونه می تواند عظمت و شکوه و هیبت افلاکی او را بستاید یا نستاید و از این رو هرکس این همه فضایل و شکوه و مجد را نادیده انگارد خود را حقیر و کوچک نمایانده است و بس.

 

علاوه بر تمام فضایل و مناقب مذکور، فاطمه دختر محمد(ص) و خدیجه (س) و همسر علی مرتضی(ع) و مادر حسنین (علیهما السلام) و زینب و ام کلثوم و ام الامه و ام الائمه و ام النساء است و خویشان و سلاله پاک او همه از مجاهدان و شهیدان والامقام. فاطمه ممتازترین بانوی دو گیتی است و در چنین مرتبتی آسمانی هیچ بانویی هم شأن و هم ردیف او نبوده و نخواهد بود.

 

ایشان شخصیتی بی همتا و «عدیم النظیر و غریب الدهر»اند که هم چون خورشیدی فروزان فراسوی ره پویان طریق هدایت و سعادت و ولایت در آسمان انسانیت پرتوافشانی و نوررسانی می کنند و کالبد ارزش های والای اخلاقی و کمالات و سجایا و ارزش های گران قدر انسانی را روح می بخشند و الگویی تمام معنا از جمیع کمالات و برجستگی هایی که یک انسان الهی در همه ابعاد وجودی خویش می تواند داشته باشد در زندگی اندک و پرعظمت آن در دانه رسول ترسیم شده است.

 

معنویات، جلوه های ملکوتی، جلوه های الهی و جلوه های جبروتی، ملکی و ناسوتی همه در این شخصیت جمع بود و بی شک شخصیت عظیم و والای عصاره هستی هنوز هم برای ما ناشناخته باقی مانده است.

 

پیرامون نخستین اشعاری که درباره حضرت فاطمه(س) سروده شده ذکر این نکته ضروری است که تمامی اشعاری که درباره آن بانوی بزرگوار سروده شده به ما نرسیده است و سهواً و یا عمداً از بین رفته و یا به صورت مکتوب ثبت نشده است.

 

ادامه مطلب . . .


برچسب : مقالات ,
نویسنده : AbdolAzim_Admin
دوشنبه 25 اسفند 1393
دسته : مقالات ,

مقاله مهم درباره شناخت بهتر مسیحیان صهیونیست ،

که حدود یک چهارم جمعیت آمریکا(۷۰ ملیون نفر) را شامل می شوند

مبانی عقیدتی:

پیروان کلیسای انجیلی آمریکا که پیروان آن حدود یک چهارم جمعیت آمریکا(۷۰ ملیون نفر)

را شامل می شوند و تعدادشان رو به رشد است، مهم ترین خاستگاه نظری راست گرایان

مسیحی است. هسته مرکزی پیروان این فرقه، مطلق گرا و معتقد به نبرد دائم بین خیر

و شرّ هستند. «بازگشت دوم حضرت مسیح» در «آخر الزمان» بعد از طی مراحلی که

نهایت آن به «جنگ و ویرانی بزرگ» ختم می شود، از جمله مبانی اعتقادی این جریان

است.بر مبنای چنین اعتقاداتی حضرت مسیح روزی به زمین برخواهد گشت

و برای هزار سال حکومت خواهد کرد. و اقدامات او طی هفت مرحله(۱)صورت می گیرد.

اکنون مرحله ششم، یا مرحله کلیسا، است و مرحله بعد، «آخر الزمان»(۲)

خوانده می شود که طی آن حضرت مسیح به سوی زمین رو می کند و مؤمنان مسیحی

را حیات دوباره می بخشد. سپس «ضد مسیح»(۳) در زمین ظاهر خواهد شد و

خود را به دروغ منجی یهودیان خواهد خواند. برخی معتقدند که آنچه که موجب باور

برخی به او می شود این است که او قادر به اعاده صلحی ظاهری در خاورمیانه خواهد شد.

حکومت ضد مسیح، هفت سال به طول می انجامد و دوره «رنج یا آزمایش بزرگ»(۴) خوانده خواهد شد.(۵)

پیروان کلیسای انجیلی معتقدند که در این مرحله، حضرت عیسی، سوار بر اسبی

سفید، به زمین برخواهد گشت، و در پی او سواره نظامی مرکب از مؤمنان از ابرها

سرازیر خواهند شد و حرکت خواهند کرد. عیسی مسیح پیروزمندانه به جنگ وارد شده،

معابد باستانی یهودیان را احیا و حکومتی هزار ساله را آغاز خواهد کرد، بهشتی و

زمینی جدید را نشان خواهد داد و شیطان را برای همیشه خاموش خواهد کرد.

«بنیاد گرایی مسیحی»(۶) در گذشته بر سلوک اخلاقی صحیح تکیه داشت، ولی

در دهه های گذشته صرفاً سیاسی شده است. به «بنیاد گرایان»، لقب «تجدید حیات یافته»

نیز داده می شود. این مسئله شامل یک نوع تجربه بیداری معنوی و یا صرفاً

گرایش به افکار سیاسی خاص است. آنها معتقدند تاریخ بشر در طی نبردی

در آخرالزمان به نام «آرماگدون» به پایان می رسد و نقطه اوج آن ظهور دوبار

ه مسیح است؛ پس از آن، داوری نهایی برای همه مردگان و زندگان انجام می شود.

این جریان معتقد است: خداوند مقرر کرده است که بشر هفت مرحله یا هفت مشیت

الهی را از سر بگذراند که یکی از آنها «نبرد هسته ای آرماگدون» است.(۷)

با آغاز این جنگ وحشتناک، رستگارشدگان به آسمانها عروج خواهند کرد و از مصیبت

جنگ در امان خواهند بود.کتاب بر جای مانده نوشته «تیم لاهه»، تشریح کننده چنین

اعتقاداتی است و تا کنون در دوازده جلد انتشار یافته و مجموعاً بیش از ۵۰ میلیون

نسخه فروش داشته است. در این مجموعه کتابها اعتقادات مسیحیان انجیلی در

مورد نبردهایی که قبل و در جریان «بازگشت دوم» مسیح به وقوع خواهد پیوست،

تشریح شده است. برخی از پیروان این جریان بر این مبنا که حرکت در جهت برخورد

نهایی نباید مختل یا کند شود، نسبت به بسیاری از اقداماتی که در سطح بین المللی

صورت می گیرد، نظر منفی دارند، از جمله آنها، دبیر کل سازمان ملل را ـ که وظایفی

در مورد حفظ صلح دارد ـ در جهت ضد مسیح می دانند. بسیاری از آنها در پی

حوادث یازده سپتامبر و درگیریهای فلسطین بسیار فعال شده و آنها را دلایل دیگری

بر اجتناب ناپذیر بودن «جنگ و ویرانی بزرگ» یافته اند. به قول «دولت گیبسون» مدیر

«ائتلاف جهانی انجیلی ها»، «خشونتها مردم را به فکر انداخته که آیا مسیح در حال ظهور است؟»

آنچه در نظر بحث ما مهم است این است که مسیحیانی که پروتستان انجیلی

شمرده می شوند و ظاهرا به درجات مختلف دارای چنین عقایدی هستند،

بزرگ ترین فرقه مسیحی در آمریکا را به وجود آورده اند؛ اگرچه روشن نیست

که چه بخشی از آنها اصولاً به این عقاید باور دارند و چه بخشی ندارند. به هر

بقیه در ادامه مطلب . . .


نویسنده : Admin
سه شنبه 12 اسفند 1393
دسته : مقالات ,

     حماس باید به گونه‌ای عمل کند که رژیم صهیونیستی دیگر جرئت حمله دوباره به

غزه را در سر نداشته باشد. اسرائیل باید به خوبی این موضوع را درک کند که

شروع کننده جنگ می‌تواند باشد اما اتمام آن دیگر با مقاومت است.به گزارش مصاف،

علی اکبر رائفی پور، استاد دانشگاه و کارشناس ارشد رسانه در گفت‌و‌گو با

خبرگزاری فارس به مسائلی چون علت وجود برخورد دوگانه غرب و تکفیری‌های داعش

و دیگر گروههای سلفی- تروریستی در حمایت از اهل سنت در عراق، سوریه و فلسطین

و همچنین در ادامه به چرایی حمله زمینی ارتش اسرائیل به باریکه غزه و استراتژی

حماس در قبال آتش‌بس پرداخت.رفتار دو گانه غربی ها با اهل سنتچرا  مدعیان حمایت

از اهل سنت عراق و سوریه، حامی اهل تسنن فلسطین و غزه نیستند؟رائفی پور:

اتفاقاتی که افتاد و حمله اسرائیل به غزه و حمله داعش به عراق حجت را تمام کرد.

بر اهل سنت حجت تمام شد که باید بین خود و تکفیری‌ها فاصله بیاندازید. کسی

که در غزه کشته می‌شود از اهل تسنن است، شیعه نیست. چگونه است که

فردی که در عراق یا سوریه کشته می‌شود از اهل تسنن به حساب می آید اما در

غزه اینچنین نیست.امروز کودکانی که درغزه گلوله خورده و بر روی دست‌ها قرار می‌گیرد

احساس هر آدمی را جریحه دار کرده است، افراد یهودی در آمریکا و فرانسه تظاهرات می‌کنند.

حتی فردی پلاکاردی دست گرفته بود که می‌گفت: من [از فرقه] ضدخدا هستم

ولی مرگ بر اسرائیل. لذا اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.باید بر روی لفظ «کودک‌کش»

تمرکز شود و به عنوان یک کلید واژه در مورد اسرائیل به کار برده شود، چه عربی، چه انگلیسی

و فارسی. لفظ کودک‌کش اثرگذار است. بنده نقطه عطف عاشورا را ماجرای حضرت علی اصغر (ع) می‌دانم.

چرا تکفیری‌ها یک گلوله هم در سوریه سمت بلندی‌های [اشغالی] جولان [در سوریه]،

منطقه‌ای که در اشغال اسرائیل است شلیک نمی‌کنند؟ در اردن می‌شود

با خمپاره 60 اسرائیل را زد و از پایگاه «الزرقاء» که در اردن محل تروریست‌های تکفیری است،

حتی یک گلوله هم شلیک نشده است، ولو برای آبروداری هم، کاری نمی‌کنند.

آنها می‌گویند، نه ما. [می‌گویند] باید شیعیان را بکشیم. کشورهای غربی با اینکه

فرماندهان تکفیری را زیر نظر دارند ولی از رده های پایین تروریست‌ها، بیم دارند.

چرا که از میان فلسطینیان نیز در بین تکفیری‌ها حضور دارند و غرب از اوج‌گیری حس

وطن دوستی بین فلسطینیان حاضر در گروههای تکفیری هراس دارند که نکند

خطری متوجه اسرائیل کنند. بنابراین تا می‌توانند باید گروههای تکفیری را از مرزهای

سرزمین اشغالی دور کنند [برای همین آنان را به عراق کشاندند].چرایی حمله رژیم

صهیونیستی به نوار غزهرائفی پور: تحلیل ما در این باره 4 مورد است: 1- اسرائیل در

جنگ قبلی از گنبد آهنین استفاده کرد و توانست 30 درصد موشک‌های مقاومت را هدف

قرار دهد. این بار گنبد آهنین را ارتقا داده و و قابلیت آن را دو برابر کرده است. همچنین

قبل از حمله زمینی به غزه، حماس با موشک «کورنت» یک نفربر را مورد هدف قرار داد

که پس از آن اسرائیل نفربرها را به موشک «رافائل» مجهز کرده است. پس یک موضوع

مهم در این میان، تجهیز نظامی است که برای اسرائیل خیلی مهم است [بنابراین در

این جنگ ادوات خود را بروز و بهینه‌سازی و تست می‌کند].2- پس از بحران سوریه،

بین حماس و اضلاع دیگر مقاومت، اختلافاتی [سیاسی درباره سوریه] به وجود آمد

، بالاخره برخی از رهبران حماس طور دیگری فکر می‌کردند.اسرائیل گمان کرد، حالا که

اختلاف نظری میان برخی از اعضای حماس با ایران و حزب‌الله پیش آمده است، این‌ها

دیگر حماس را تجهیز و تسلیح نمی‌کنند و حماس سلاحی برای مقابله با ارتش اسرائیل ندارد.

ارتش صهیونیستی فکر این را نمی‌کرد که حماس و دیگر گروههای مقاومت به این

صورت ایستادگی کنند. در این‌جا اوج اخلاق‌مداری ایران بود که در سایه برخی اختلافات

نظرها نیز، تسلیح مقاومت فلسطین را فراموش نکرد.3- بحث دولت وحدت ملی

فلسطین در کرانه باختری و غزه پیش آمده است [که رژیم صهیونیستی بشدت

مخالف آن است]. غربی‌ها به دنبال دو دولت هستند. احزاب چپ اسرائیل از ایده

دو دولت حمایت می‌کنند. اما احزاب راست گرا و حزب لیکود و دولت اسرائیل شدید

این موضوع را رد کرده و ایجاد دولت وحدت ملی را باعث توقف مذاکرات ذکر می‌کنند.

زیپی لیونی [وزیر دادگستری و چپ گرا] در کنفرانس «هرتزالیا» که یک ماه پیش

برگزار شد، به احزاب راست‌گرا چنین گفت: ما می‌خواهیم یک نظام دموکرات باقی بمانیم،

چرا به این صورت عمل می‌کنید؟. این سخنان نشان می دهد که درون اسرائیل

بقیه در ادامه مطلب . . .


نویسنده : Admin
جمعه 08 اسفند 1393
دسته : مقالات ,

بسم الله الرحمن الرحیم

در زيارت عاشورا به امام حسين (علیه السلام)  اين‌گونه خطاب مي‌كنيم:

«و الوتر الموتور». وتر به معناي «تنها و يكتا»، و موتور «تنها شده» است.

يك احتمال درباره‌ي اين معنا، يگانگي، منحصر به فرد بودن و بي‌بديل بودن حضرت است.

احتمال ديگر اين است كه، حضرت تنهاست و در اين تنهايي «موتور» است؛

يعني حضرت با نقشه و برنامه‌ريزي تنها شده است؛ به خصوص اگر توجه داشته باشيم

كه درگيري سيّدالشّهدا (علیه السلام) مخفيانه نبود كه مسلمانان از آن بي‌خبر

باشند.يزيد بعد از مرگ معاويه، به استاندار مدينه نامه نوشت كه بايد از حسين بيعت بگيري

و الاّ او را بكش و سرش را بفرست. حضرت بيعت نكردند و با تدبير از مدينه خارج شدند؛

در مكه براي مسلمانان نامه‌ي دعوت نوشتند و آنها را مطلّع كردند، علاوه بر اين

مكه محل رفت و آمد مسلمانان بود و اخبار از آنجا منتشر مي‌شد.بعد هم يزيد، عده‌اي

را فرستاد تا حضرت را در مكه ترور كنند و توصيه كرد كه، حتّي اگر دست حضرت به

پرده‌ي كعبه بود او را بكشيد، لذا حضرت در 8 ذي‌الحجّه در حالي‌كه همه مُحرِم مي‌شدند

كاملاً با سر و صدا و با حالتي كه همه متوجه باشند از مكه خارج شدند و با صراحت

اعلام كردند:كسي كه حاضر است خون دلش را در راه ما بدهد و خودش را مهيّاي

لقاي خدا كرده است، همراه ما كوچ كرده، همسفر شود.[1]از آن طرف مردم كوفه

از خروج امام از مدينه و حركت به سوي مكه مطّلع شدند، نامه نوشتند و حضرت

را دعوت كردند. حضرت نيز سفير فرستادند. لذا به گونه‏ اي نبود كه مردم مطّلع

نباشند.هم مردم حجاز، مدينه، بصره و هم مردم كوفه مطّلع بودند. كمابيش تمام

مناطق اسلامي مطّلع شده بودند كه چنين حادثه‌اي در شرف اتّفاق است و امام

با يزيد بيعت نكرده، ابتدا به مكه رفته سپس از مكه هم بي‌وقت خارج شده و

مردم را به همكاري دعوت كرده‌اند.1ـ شرايط تنها شدن حضرت سيدالشهدا (علیه السلام)

شرايطي كه موجب تنها شدن امام حسين (علیه السلام) شد را مي­توان در جبهه

دشمن و جبهه حضرت سيدالشهدا (علیه السلام)  مشاهده كرد:1/1 ـ شرايط جبهه‌ي

دشمناگر طرف درگيري حضرت، يكي از صحابي رسول‌الله . . .

ادامه مطلب . . .


نویسنده : Admin
جمعه 21 آذر 1393
دسته : مقالات ,

۱- آنکه نمازهای یومیه خویش را در اول وقت آن‌ها به جای آوری.

۲- آنکه در انجام حوائج مردم، هر قدر که می‌توانی بکوشی و هرگز میندیش

که فلان کار بزرگ از من ساخته نیست،‌ زیرا اگر بنده خدا در

راه حق گامی بردارد، خداوند نیز او را یاری خواهد فرمود.

۳- آنکه سادات را بسیار گرامی و محترم شماری و هرچه داری، ‌در راه ایشان

خرج و صرف کنی و از فقر در این کار پروا نکنی، اگر تهیدست گشتی، دیگر تو را وظیفه‌ای نیست.

۴- از تهجد و نماز شب غفلت مکن و تقوا و پرهیز پیشه خود ساز

۵- به آن مقدار تحصیل کن که از قید تقلید وا رهی

۶- بدان ‌که انجام امور مکروه، موجب تنزل مقام بنده خدا می‌شود و به عکس،

اتیان مستحبات، مرتبه او را ترقی می‌بخشد

۷- بدان ‌که در راه حق و سلوک این طریق، اگر به جایی رسیده‌ام، به برکت

بیداری شب‌ها و مراقبت در امور مستحب و ترک مکروهات بوده است، ولی

اصل و روح همه این اعمال، خدمت به رسول‌اکرم(ص) است

۸- عمده نظر در دو مطلب است: یکی غذای حلال، دوم توجه در نماز و اصلاح آن،

اگر این دو درست باشد، باقی درست است. عمده هم حقیر،

اصلاح قلب است و ذکر «یا حی و یا قیوم» سحرگاه برای همین است

ادامه مطلب . . .

 


نویسنده : Admin
جمعه 07 آذر 1393
دسته : مقالات ,

چرا امام حسین (علیه السلام) را «اباعبد الله» می نامند؟

به گزارش شیعه نیوز ،یکی از سوالات مطرح در خصوص حضرت حسین علیه السلام

اینکه آیا امام حسین (علیه السلام) فرزندی به نام «عبد الله»

داشت که آن حضرت را «ابا عبد الله» خطاب می کنند؟

جواب :

در برخی منابع نقل شده است که کنیه مبارک ابا عبد الله برای سید الشهداء، از

«عبد الله رضیع» نام دیگر حضرت «علی اصغر» فرزند شیر خوار امام حسین (علیه السلام)

است که در روز عاشورا در کربلا به شهادت رسید، گرفته شده است. لذا ابا عبد الله به این

اعتبار کنیه ی مبارک امام حسین (علیه السلام) است.(1) البته نظر دیگر این است که

این گونه کنیه ها در میان عرب مرسوم است و لازم نیست تا فرزندی داشته باشند و

از نام او کنیه درست کنند؛ مانند ابا صالح که کنیه مبارک

امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) است، یا ابوتراب


نویسنده : Admin
شنبه 24 آبان 1393
دسته : مقالات ,

حسین بن علی کیست ؟

فرقی نمی‌کند، کودک باشی یا بزرگ، پیر باشی یا جوان، ثروتمند باشی یا

فقیر، در همه اینها یک چیز مشترک است: دلی که گرفته است و هیچکس درک نمی‌کند.

ادامه مطلب . . .


نویسنده : Admin
دوشنبه 19 آبان 1393
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی : * کد امنیتیبارگزاری مجدد
آمار کاربران
نام کاربری :
رمز عبور :

رمز عبور را فراموش کردم ؟
kahkeshandl آمار مطالب
kahkeshandl کل مطالب : 1781
kahkeshandl کل نظرات : 69

kahkeshandl آمار بازدید
kahkeshandl بازديد امروز : 507 نفر
kahkeshandl بارديد ديروز : 432 نفر
kahkeshandl ورودی گوگل امروز : 23 نفر
kahkeshandl ورودی گوگل ديروز : 45 نفر
kahkeshandl بازديد هفته : 3,622 نفر
kahkeshandl بازديد ماه : 16,432 نفر
kahkeshandl بازديد سال : 321,053 نفر
kahkeshandl بازديد کلي : 674,037 نفر

kahkeshandl وضیعت آنلاین
kahkeshandl افراد آنلاین : 3 نفر
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود

آمار